مدیر کل راه شهرسازی استان قم، با اشاره به آغاز مرحله دوم ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن گفت: این مرحله از ثبت نام برای هزار و ۵۰۰ واحد مهر ماه انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۹۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۵ 07 September 2020

به گزارش تابناک قم، حسن صبوری‌فخار، مدیر کل راه و شهرسازی استان در برنامه گفتگوی خبری سیمای مرکز قم با اشاره به اینکه چهار هزار و ۴۰۰ نفر در قم برای مشارکت در اقدام ملی مسکن واجد شرایط شناخته شدند، گفت: از این تعداد دو هزار و ۵۶۰ نفر در مرحله اول واجد شرایط شناخته شدند و هزار و ۵۰۰ نفر دیگر در مرحله جدید وارد طرح اقدام ملی مسکن خواهند شد.

صبوری خاطر نشان کرد: ظرفیت فعلی قم تنها هزار و ۵۰۰ واحد دیگر است و در صورتی‌که بیش از این میزان ثبت نام کنند قرعه کشی خواهد شد.

وی افزود: نخستین پروژه‌های این طرح که حدود ۵۰۰ واحد است ۱.۵ سال دیگر به اتمام می‌رسد و تحویل متقاضیان خواهد شد.

صبوری گفت: ۱۸۰ واحد از این تعداد در دهلاویه در حال ساخت است و به مرحله سقف دوم رسیده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان خاطر نشان کرد: ساخت واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن هم اکنون در ۱۲ سایت و توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال ساخت است.

صبوری با اشاره به ثبت نام حدود ۱۲ هزار نفر از مردم قم در شهر جدید امیرکبیر در ۷۰ کیلومتری قم تاکید کرد: امکان جابجایی متقاضیان از این شهر به قم وجود ندارد.

وی افزود : افرادی که مایل به شرکت در این طرح در شهر جدید امیر کبیر نیستند تنها می‌توانند از آن شهر انصراف دهند و در مرحله جدید، باردیگر در قم ثبت نام کنند.

مدیر کل راه و شهر سازی گفت: ثبت نام یازده هزار و ۷۵۰ نفر از مردم قم در شهر جدید امیر کبیر، زنگ خطری برای قم به شمار می‌رود و این بدان معنی است که باید ظرفیت‌های بیشتری در قم ایجاد شود.

صبوری افزود: به همین جهت در حال پیگیری ظرفیت ۷۰ هکتاری جدید در پردیسان برای این منظور هستیم.

وی خاطر نشان کرد: این ظرفیت با توجه به اراضی دولتی در شهر‌های قم مانند کهک، دستجرد وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار