معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران این ادعا را رد کرد و گفته این افراد برای تفریح به این منطقه آمده بودند که ۳ نفرشان حین شنا دچار سانحه شدند.
کد خبر: ۸۹۶۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱ 07 September 2020

صبح امروز خبر غرق شدن ۳ جوان در دریای خزر به بمب رسانه ای مازندران تبدیل شد،برخی از منابع مدعی شدند که ۴ جوان غیربومی برای اجرای آخرین مرحله از بازی نهنگ آبی که خودکشی در دریا بوده به این منطقه آمده اند که از این ۴ تن تنها یک نفر جان سالم به در برده است اما معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران این ادعا را رد کرد و گفته این افراد برای تفریح به این منطقه آمده بودند که ۳ نفرشان حین شنا دچار سانحه شدند.

نقی کریمیان، رئیس نجات غریق و غواصی مازندران در گفت و گو با ایسنا، از غرق شدن ۳ جوان مسافر در دریای خزر خبر داد و اظهار کرد: ساعت ۲و نیم روز یکشنبه این خبر به ما اعلام شد و نیروها به سواحل محمود آباد اعزام شدند.

وی افزود: ۴ جوان اهل تبریز، اردبیل، ایذه و دو نفر اهل اصفهان که با هدف اجرای مرحله فینال بازی اینترنتی نهنگ آبی به شهرستان محمودآباد سفر کردند خود را به آب انداختند که ۳ نفر آنها در دریا غرق شده و یک نفر نجات یافت.

رئیس نجات غریق و غواصی مازندران تصریح کرد: ناجیان غریق مستقر در سواحل مازندران به این چهار جوان در خصوص پیشروی نکردن به قسمت عمیق دریا هشدار دادند، اما این افراد که در منطقه کم عمق شنا می کردند مدعی شدند که درحال بازی هستند.

کریمیان با اشاره به اینکه ظاهرا مقصود آن ها از بازی، بازی معمولی نبود، افزود: این چهار نفر پس از ورود به آب و بی توجه به هشدارهای ناجیان غریق به صورت برنامه ریزی شده دور یکدیگر حلقه زده و بی صدا به زیر آب فرو رفتند.

وی ادامه داد: با تلاش زیاد بالاخره موفق به بیرون کشیدن یک نفر زنده از آب شدیم و جسد دو نفر دیگر نیز از آب بیرون کشیده شد.

رئیس نجات غریق و غواصی مازندران تصریح کرد: جسد فرد دیگرکه مفقود شده بود صبح امروز پیدا شد.

کریمیان خاطرنشان کرد: فرد نجات یافته پس از احیا توسط ناجیان غریق، با ندامت گفت هیچ کدام از همراهانش را نمی‌شناخته و تنها از طریق بازی نهنگ آبی با آنان آشنا شده بود و بر اساس اظهارات این فرد، تمامی این افراد قهرمانان بازی اینترنتی بودند؛ خودکشی در دریا اجرای آخرین مرحله از بازی نهنگ آبی بود.

اما روایت مرگ ۳ جوان در دریای خزر از زبان معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران گونه ای دیگری رقم می خورد.

سید جعفر ساداتی در گفت و گویی اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۵ روز یک شنبه ۱۶ شهریورماه سال جاری در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع غرق شدگی در خیابان معلم؛ ساحل ۱۴ در شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با حضور در محل حادثه دریافتند، تعداد ۴ جوان اهل و ساکن شهرستان های اصفهان، ایذه خوزستان و اردبیل حین شنا در منطقه ممنوعه شنا غرق شدند که با حضور به موقع ناجیان غریق دو نفر از آنان از آب بیرون کشیده شده و دو نفر دیگر به علت خفگی در دریا غرق شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران خاطرنشان کرد: با انتقال دو مصدوم این حادثه به مرکز درمانی یکی از آنان نیز به علت شدت مصدومیت در بیمارستان جان باخت .

ساداتی با اشاره به انتشار خبر مبنی بر قصد خودکشی این افراد به سبک بازی نهنگ آبی در دریا این خبر را تکذیب کرد و افزود: برابر بررسی های به عمل آمده و تحقیقات از یکی از نجات یافتگان این حادثه، این چهار جوان که در یک بازی اینترنتی به نام قهرمانان موبایلی به صورت مجازی با یکدیگر آشنا شده اند، برای تفریح به شهرستان محمودآباد سفر کردند که حین شنا دچار سانحه شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با هشدار به خانواده از آنان خواست، همواره مراقب فرزندان خود در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باشند تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار