اعضای شورای اسلامی شهر یزد خواستار تدوین برنامه‌ای 5 ساله برای احیا، ساماندهی و نگهداری از بافت تاریخی یزد با مشارکت و همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان شدند.
کد خبر: ۸۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ 06 September 2015

به گزارش تابناک یزد،، آنها در جلسه‌ای که برای بررسی افزایش محدوده بافت تاریخی با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شد، تاکید کردند: طرح‌هایی که از سوی شهرداری در بافت تاریخی اجرا می‌شود باید با اولویت ساکنان طراحی شود و مردم محور باشد. در این جلسه نظرات و دیدگاه‌های كارشناسان درباره افزایش محدوده بافت تاریخی مطرح شد و اعضای شورای شهر نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را برای بهبود وضعیت بافت تاریخی مطرح کردند. آنها بر ضرورت مرمت و احیای بافت تاریخی یزد با مشاركت مردم و بخش صنعت با الگوبرداری از دیگر شهرهای کشور مانند اصفهان، شیراز و مشهد تاکید کردند. اعضای شورا همچنین جلب مشارکت برای احیای بافت را به‌منظور رونق بخشیدن به بافت و ایجاد منطقه آزاد گردشگری و توسعه صنعت توریسم لازم و ضروری عنوان کردند. در این جلسه تاکید شد که توسعه صنعت گردشگری در بافت تاریخی منجر به كسب درآمدهای پایدار برای شهر و بالا بردن ارزش ملك در بافت می‌شود.

اعضای شورای شهر در این جلسه بر ضرورت ساماندهی سکونت اتباع بیگانه در بافت تاریخی تاکید کردند و خواستار نظارت و كنترل دقیق اتباع برای جلوگیری از هرگونه فساد اخلاقی و اجتماعی شدند. آنها با تاکید بر فراهم کردن امنیت برای ساکنان بافت تاریخی، پرداخت تسهیلات لازم برای ساخت و سازها و حتی مرمت منازل قدیمی را برای رشد و توسعه بافت قدیم لازم و ضروری دانستند. خدمات‌رسانی بیشتر به مردم از جمله خدمات امداد و نجات سازمان‌های آتش‌نشانی و اورژانس، توجه ویژه به مسائل بهداشتی و فراهم کردن فرصت رونق اقتصادی برای حفظ و نگهداری بافت تاریخی از دیگر موارد مورد تاکید اعضای شورای شهر بود.
به گزارش همشهری،آنها تعامل و همكاری تمام دستگاه‌های مسئول را برای رونق و احیای بافت تاریخی امری اجتناب‌ناپذیر دانستند و خواستار تخریب مخروبه‌های موجود و تعیین تكلیف اراضی افتاده و رها شده در بافت شدند. اعضای شورای شهر یزد همچنین تامین امنیت بافت از سوی نیروی انتظامی، تأمین روشنایی مناسب معابر محله‌های بافت قدیم و برنامه‌ریزی برای تملك پلاك‌های مجاور باغ دولت‌آباد را برای گسترش و نمایان شدن بیشتر این اثر تاریخی پیشنهاد دادند. آنها اعلام کردند: لازم است که پیگیری‌های لازم برای اجرای طرح توسعه امامزاده جعفر(ع) یزد، با جدیت از سوی شهرداری دنبال شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار