کد خبر: ۸۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱ 06 September 2015
معاون امور تولیدات دامی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از رونمایی از کتاب «تبارنامه اسب کاسپین» در همایش بین‌المللی اسب کاسپین برای نخستین بار در کشور خبر داد.

ایرج بنیادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی اسب کاسپین در گیلان اظهار کرد: 16 تا 18 شهریور ماه جاری همایش مذکور برگزار می‌شود.

وی مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی اسب کاسپین را با دو سخنرانی در سالن بانک صادرات در شهر رشت عنوان کرد و افزود: برگزاری جشنواره زیبایی و سوارکاری اسب کاسپین ویژه معلولان و جوانان از برنامه‌های جنبی همایش مذکور است.

بنیادی از ارسال مقاله‌های اسب کاسپین و ورزش سوارکاری به همایش مذکور خبر داد و بیان کرد: توسعه ورزش‌های مربوط به اسب، ارزش جهانی اسب کاسپین و ژنتیک اسب کاسپین از جمله محور مقاله‌های ارائه شده به همایش مذکور است.

معاون امور تولیدات دامی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه اسب‌های دارای شناسنامه از استان‌های فارس، قزوین، گلستان و ... در همایش بین‌المللی اسب کاسپین شرکت می‌کنند، تصریح کرد: 16 کشور جهان در همایش مذکور حضور دارند و 48 اسب برای شرکت در جشنواره زیبایی اسب کاسپین ثبت‌نام کردند.

وی شرکت‌کنندگان در همایش بین‌المللی اسب کاسپین را از کشورهای سوئد، هلند، فرانسه، سوییس، بلژیک، آمریکای شمالی، استرالیا، جمهوری آذربایجان، کشورهای حاشیه خزر و ... عنوان کرد و گفت: خاستگاه اسب کاسپین در ایران است.

بنیادی با اشاره به اینکه پنجاهمین سالگرد معرفی اسب کاسپین امسال برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: چهارمین همایش بین‌المللی اسب کاسپین با تلاش انجمن بین‌المللی اسبچه خزر و فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

معاون امور تولیدات دامی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان مهم‌ترین هدف از برگزاری همایش مذکور را ارج گذاشتن به اسب کاسپین خواند و یادآور شد: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های برگزاری همایش بین‌المللی اسب کاسپین تعیین ذخایر ژنتیکی در کشور است.

وی خواستار تجدید هویت اسب کاسپین در خاستگاه خود شد و اظهار کرد: توسعه ورزش سوارکاری برای کودکان و نوجوانان نیازمند توجه ویژه به پرورش اسبچه خزر است.

بنیادی اسبچه خزر را از توانمندی‌های محیطی برای جذب گردشگر در گیلان عنوان کرد و افزود: معرفی سرمایه‌های موجود و پرورش اسب در راستای ایجاد اشتغال در منطقه از دیگر اهداف برگزاری همایش بین‌المللی اسب کاسپین در استان است.

معاون امور تولیدات دامی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه استفاده از اسب کاسپین در باشگاه‌های سوارکاری موجب جلوگیری استفاده از اسب‌های کوتاه قد می‌شود، تصریح کرد: تاکنون تعداد 130 اسب کاسپین در کشور شناسایی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار