بسته ویژه خبری تابناک خراسان شمالی:
در سومین سال فعالیت شورای اسلامی شهر بجنورد طی روزهای گذشته رئیس جدید این شورا انتخاب و نشست خبری با اصحاب رسانه با حضور رئیس جدید و سابق شورا برگزار شد که حول محور این جلسه،از پروژه های نیمه تمام تا مسائل مالی و اختلاف نظرهای موجود بین شهرداری و شورای شهر بوده که البته در برخی از زمینه ها نیز آثار مثبت تعامل بین شورای شهر،شهرداری و استانداری ذکر شده است.
کد خبر: ۹۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰ 06 September 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،افشین فر رئیس جدید شورای اسلامی شهر بجنورد در تشریح برنامه های مهم ترین برنامه شورا را اتمام پروژه های نیمه تمام و اولویت های دیگر را با بازگشایی مناطق حادثه خیز،بررسی کمپوست دانسته و گفت:پارکینگ طبقاتی بجنورد با وجود جذب سرمایه گذار 3 سال است که معطل مانده،تعیین تکلیف کارخانه کمپوست،تسطیح جاده دسترسی حمل زباله به کوه باباموسی،ساماندهی تاکسی های تلفنی در بجنورد،پیگیری تصویب برنامه برای حل معضلات ترافیکی از جمله مهم ترین مواردی بود که رئیس شورای شهر بجنورد از پیگیری آن ها خبر داد.
وی با اشاره به گذشت 2 سال از مهلت شورایارها از برگزاری این انتخابات پس از انتصاب فرماندار بجنورد خبرداد.

رئيس سابق شوراي اسلامي شهر بجنورد با اشاره به اینکه در دوره چهارم شورا برای انتخب شهردار جلسات متعددی با کاندیدها برگزار شده است،گفت:ما هيئت مديره اي 13 نفره هستيم که مدير عاملي به نام شهردار انتخاب مي کند و رئيس هيئت مديره نيز به نام رئيس شوراي شهر است که هر 2 مجري مصوبه ها و تصميم هاي اکثريت اعضاي شورا هستند.

به گفته وي،اگر اين پارلمان محلي مدير عاملي را انتخاب کند، دسته چک سفيدي را به او مي دهد و صندوقي را که منابع شهرداري در آن است در اختيار او قرار مي دهد و نظارتش را هم بيشتر مي کند.

وي درباره پروژه تقاطع غير هم سطح هم اظهارداشت:به جد عنوان مي کنم اگر هيئت رئيسه شوراي شهر به اين پروژه رسيدگي نمي کرد،ممکن بود تنش و اختلاف نظر بين شهرداري و پيمانکار که ديواري از بي اعتمادي بين آن ها شکل گرفته بود،ادامه يابد و حتي نوعي بدگماني درباره طلب پيمانکار براي آن ها پيش آمد و پرداخت آن منوط به آمدن تيرباکس ها شده بود.شوراي شهر به اين موضوع ورود پيدا کرد و بي اعتمادي برطرف شد و اين پروژه تا چند روز ديگر به بهره برداري خواهد رسيد.

فيروزه در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران مبني بر حق کارشناسي يکي از اعضاي شوراي شهر بيان کرد: اين موضوع ذهن بسياري از افراد را در شوراي شهر درگير کرده بود که عضوي از شوراي شهر که کارشناس رسمي دادگستري هم هست از آن جايي که در کميسيون توافقات،کميته فني و سپس در جلسه رسمي شورا هم حضور دارد، شائبه استفاده از رانت به وجود مي آيد.

وي افزود:تماس هاي زيادي از سوي شهروندان در اين باره وجود داشت و انعکاس آن،ورود استاندار را به دنبال داشت که خواستار مديريت آن بود که آن عضو در کميسيون ها حضور نداشته باشد يا از کارشناسي هاي اين چنيني پرهيز شود.

وي خاطرنشان کرد:البته با جوابيه اي که شهرداري داده بود، اصل موضوع درست است اما عضو مد نظر مازاد بر حق جلسه هاي ديگر اعضاي شورا حق کارشناسي نيز دريافت مي کرد و براي شفاف سازي ارقام آن،قبل از رسانه اي شدن موضوع،مکاتبه هايي را با شهردار داشتيم و خواستار آن شديم تا فهرست همه کارشناسان را با مبالغ دريافتي آن ها برايمان ارسال کند که تاکنون پاسخي دريافت نکرده ايم.

نايب رئيس شوراي اسلامي شهر بجنورد اظهار داشت:بر اين اساس بنا داريم به سمت و سوي ديگري برويم و مانند برخي شهرهاي ديگر که توزيع عادلانه اي از کارشناسي هاي دادگستري انجام مي دهند،اجرا کنيم.

وي بيان کرد:اين نويد به همه کارشناسان دادگستري داده مي شود که با حمايت کميسيون حقوقي از کارشناسان رسمي دادگستري به طور عادلانه سقفي براي آن ها مشخص شود.

وي خاطرنشان کرد:براي نخستين بار در سال 93 با فضاي تعاملي که بين دستگاه هاي دولتي مانند استانداري،شوراي شهر و شهرداري به وجود آمد،کمتر از 50 درصد از درآمدهايي که به شهرداري آمد، به شهرداري نيز داده شد.

وي در خصوص اینکه آیا سنگ اندازي هايي هم براي کار شوراي شهر وجود داشته است،افزود:به دور از سياسي بازي بيان مي کنم که در زمان شروع به کار دوره چهارم شورا نگاه ها به شوراي شهر در مجموعه فرمانداري به گونه اي بود که کميته تطبيق مستند به قوانين،بايد مصوبات شورا را رد مي کرد نه مستند به سليقه زيرا مطابق با قانون،هر مصوبه اي که رد مي شد بايد با ذکر دليل و ماده قانوني به شورا ابلاغ مي شد در صورتي که در اين زمينه تفسيرهايي انجام مي شد اما درکل شاهد سنگ اندازي نبوده ام.

فیروزه به درخواست وام 3 ميليارد توماني شهرداري اشاره کرد و افزود:اين وام مهلت پرداخت 3 ماهه داشت که براي 6 ماه آينده تمديد و به تازگي نيز پيشنهاد وام 5 ميليارد توماني از سوي شهردار ارائه شده است که بايد در کميسيون بودجه مورد بررسي قرار گيرد.

وي انحراف از بودجه شهرداري را 10 درصد عنوان کرد و افزود: هنوز تفريق بودجه به تصويب شورا نرسيده است.

نایب رئیس شورای شهر بجنورد به توافق زمين هاي پادگان هم اشاره کرد و گفت:اين توافق در دور سوم شوراي شهر انجام شد و شهردار نيز به محض نهايي شدن اين توافق،آن را اجرايي کرد و بازگشايي هاي خوبي انجام داد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار