رئیس مرکز اطلاع‎رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به وجود بیش از ۴۵ هزار منبع علمی در این دانشگاه گفت: در نیمه نخست امسال یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال اعتبار صرف تجدید منابع کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی همدان شد.
کد خبر: ۹۰۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳ 07 September 2015
رئیس مرکز اطلاع‎رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به وجود بیش از ۴۵ هزار منبع علمی در این دانشگاه گفت: در نیمه نخست امسال یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال اعتبار صرف تجدید منابع کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی همدان شد.

به گزارش فارس؛ منوچهر کرمی در نهمین گردهمایی رؤسای کتابخانه‌های مرکزی و مراکز تأمین منابع الکترونیک کتابخانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به میزبانی همدان اظهار داشت: بیش از ۴۵ هزار منبع علمی در ۱۳ پورتال در کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی همدان وجود دارد که شامل ۱۹ هزار جلد کتاب فارسی و بیش از ۱۷ هزار جلد کتاب لاتین است.

وی افزود: همچنین ۳ هزار و ۳۸۷ پایان‌نامه در کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی همدان وجود دارد و یک‌هزار و ۳۲۲ طرح تحقیقاتی ثبت شده است و با حمایت دانشگاه، لابراتوار مرکز اطلاع‌رسانی کتابخانه نیز راه‌اندازی شده است.

رئیس مرکز اطلاع‎رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره رشد مطلوب بهره‌مندی کاربران از منابع در دانشگاه تصریح کرد: در سال گذشته یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال و در نیمه نخست امسال نیز یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال اعتبار صرف تجدید منابع کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی همدان شده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۱۱ درصد به منابع فارسی معادل ۸۴۳ نسخه و ۲.۳ درصد معادل ۲۷۶ نسخه به منابع لاتین کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه شد.

کرمی از برگزاری ۲۴ کارگاه اطلاع‌رسانی پزشکی با موضوع مهارت‌های جستجو در پایگاه‌های اطلاعاتی و مدیریت منابع علمی خبر داد و گفت: کاهش فاصله بین کتابداران و پژوهشگران و هدایت کتابخانه‌ها در راستای نیاز پژوهشگران و دانشجویان مورد توجه است.

وی با اشاره به رشد جهانی و وبومتریکس، از رشد ۳۴ درصدی رتبه دانشگاه در سال ۲۰۱۴ خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی همدان از ۱۳ مجله علمی و ۸ مجله فارسی برخوردار است.

رئیس مرکز اطلاع‎رسانی پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اظهار داشت: دانشگاه علوم‌پزشکی همدان از نظر زیرساخت و وضعیت خدمت‌رسانی از مراکز دانشگاهی توانمند در غرب کشور به شمار می‌آید.

پیام کبیری افزود: سالانه مبلغ قابل توجهی از بودجه وزارت بهداشت، صرف خرید منابع الکترونیک می‌شود و با استقرار دولت تدبیر و امید و حمایت وزیر بهداشت، منابع مالی مورد نیاز برای خرید تجهیزات کتابخانه دانشگاه‌ها تأمین شد و بدهی‌های چند ساله آن‌ها به ناشران پرداخت شد.

وی تبادل تجربیات همکاران در عرصه علوم پزشکی و اطلاع‌رسانی را مهم دانست و گفت: همدان از دانشگاه‌های توانمند در حوزه اطلاع‌رسانی است.

رئیس مرکز اطلاع‎رسانی پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، جوانگرایی در حوزه کتابداری پزشکی را اقدامی مثبت خواند و عنوان کرد: توجه دانشگاه به برآورده کردن نیاز‌های اطلاعاتی، مبنای پژوهش در علوم پایه و علوم بالینی است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار