کد خبر: ۹۰۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵ 07 September 2015
جشنواره بین‌المللی اسبچه خزر در رشت با حضور 16 کشور دنیا آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جشنواره دو روزه بین‌المللی اسبچه خزر دقایقی پیش با حضور شرکت‌کنندگانی از کشورهای حاشیه خزر، جمهوری آذربایجان، سوئد، هلند، فرانسه، سوئیس، بلژیک، آمریکای شمالی، استرالیا و ... در سالن بانک صادرات این شهر آغاز شده است.

معاون تولیدات امور دامی جهاد کشاورزی گیلان در حاشیه برگزاری جشنواره مذکور به خبرنگاران اظهار کرد: 48 اسب برای شرکت در جشنواره زیبایی اسب کاسپین ثبت‌نام کرده‌ است.

ایرج بنیادی گفت: این جشنواره چهارمین همایش بین‌المللی اسب کاسپین است که با تلاش انجمن بین‌المللی اسبچه خزر و فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

وی  توسعه ورزش سوارکاری برای کودکان و جوانان را از اهداف برگزاری جشنواره بین‌المللی اسبچه خزر ذکر کرد و گفت: گیلان خاستگاه اسب کاسپین در ایران است.

این مسئول تجدید هویت اسبچه خزر را از دیگر اهداف جشنواره بیان کرد و افزود: جشنواره مذکور به منظور پنجاهمین سالگرد معرفی اسب کاسپین  برگزار شده است.

وی از وجود بین 120 تا 130 اسبچه خزر در کشور خبر داد و یادآور شد: تعیین ذخایر ژنتیکی در کشور از شاخص‌های مهم جشنواره مذکور است.

بنیادی با بیان اینکه توسعه سوارکاری برای کودکان و نوجوانان نیازمند توجه ویژه پرورش اسبچه خزر است، خاطرنشان کرد: ارج گذاشتن به اسب کاسپین از دیگر اهداف جشنواره است.

به گزارش فارس، در جشنواره مذکور مقاله‌هایی در زمینه توسعه ورزش‌های مربوط به ژنتیک و ارزش جهانی اسب کاسپین ارائه شده است.

گیلان دارای دو باشگاه سوارکاری است و مرکز تحقیقات منابع طبیعی استان اسبچه‌های خزر را نگه‌داری می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار