ریس کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس، تامین ۵۵ درصد از نهاده‌های دامی را از خارج ازکشور دانست و گفت: با این وجود ۴۵ درصد با کمبود تامین نهاده در داخل روبرو هستیم و این مهم در تعیین قیمت‌گذاری محصولات دامی تاثیرگذار است و قیمت‌های دستوری نمی‌تواند تعیین کننده باشد بطوریکه بازار به مسیری دیگر منجر می‌شود.
کد خبر: ۹۰۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳ 03 October 2020

سید جواد ساداتی‌نژاد، یکی از موضوع‌های بررسی شده در نشست شورای گفتگو را نوسان قیمت تخم مرغ در ارتباط با تامین نهاده‌های دامی برشمرد و افزود: پیشنهاد مجلس شورای اسلامی رفع اساسی مشکل مربوط به حوزه نهاده‌های دامی است.
وی تاکید کرد: از دولت درخواست می‌شود با ایجاد تسهیلات بانکی، ارز مورد نیاز برای تامین کمبود بذر‌های با کیفیت ومرغوب دامی را جبران کند.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمسیون معتقد است یارانه از واردات نهاده‌های دامی حذف و به تولید و یا چرخه مصرف اختصاص یابد و با این راهکار می‌توان مشکل مربوط به نهاده‌ها و محصولات دامی را برطرف کرد.
سید جواد ساداتی نژاد افزود: منابع مالی ناشی از دریافت عوارض آلایندگی واحد‌های تولیدی صنعتی باید برای هدف‌های سازمان حفاظت محیط زیست هزینه شود.
وی، بند ن تبصره ۶ قانون بودجه امسال را مربوط به عوارض آلایندگی دانست و افزود: نباید عوارض آلایندگی از صنایع دریافت و به دستگاه‌هایی واگذار شود که در موضوع‌های دیگری از جمله پرداخت دستمزد و حقوق هزینه شود و این کمیسیون در بررسی‌ها به طور قطع ازحوزه حفاظت محیط زیست در بحث عوارض آلایندگی حمایت خواهد کرد تا به اهداف اصلی خود دست یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار