کد خبر: ۹۰۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 07 September 2015

مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری مهمترین اولویت البرز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اسماعیل خلیلی ظهر امروز در جمع تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان البرز اظهار داشت: استان البرز یکی از قطب‌های مهم علمی است و دانشجویان بسیاری را در خود جای داده است.

مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان البرز ادامه داد: باید برای این تعداد فارغ‌التحصیل نیز بسترهای اشتغال فراهم شود تا آنان نیز با پدیده بیکاری مواجه نشوند.

این مسئول با بیان این که یکی از مشکلاتی که فارغ‌التحصیلان دارند این است که علاقه‌ای برای حضور در خط تولید را ندارند،‌ افزود: پشت میزنشینی از مهمترین اولویت‌های آنان است که پیدا کردن کار را کمی سخت‌تر می‌کند.

خلیلی بیان داشت: با توجه به اینکه استان البرز دارای شهرک‌های صنعتی بسیاری است لذا باید جویندگان کار می‌توانند از این فرصت در استان البرز برای اشتغال استفاده کرده و از لیست بیکاران خارج شوند.

مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ادامه سخنان خود یکی از مهمترین مشکلات مهم در واحدهای صنعتی را ارائه آموزش‌های دولتی به افراد عنوان کرد و افزود: ارائه این آموزش‌ها هیچ کمکی به توسعه اشتغال البرز نخواهد کرد.

خلیلی با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد بازرسان کار در استان البرز 18 نفر است،‌ گفت: در این راستا کارشناسان روابط کار 24 نفر و تعداد بیمه‌شدگان اجباری نیز 282 هزار نفر است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از واگذاری بیمه بیکاری به کاریابی خبر داد و افزود: این مهم قرار است به صورت پایلوت در استان البرز اجرایی شود.

خلیلی تعداد افراد فوت شده در محیط کار را در سال جاری 12 نفر اعلام کرد و گفت: کاهش تعداد افراد فوت شد در محیط کار به دلیل ارتقای طرح‌های بهداشت کار در محیط‌های کاری عنوان کرد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز از فعالیت 13 هیئت تشخیص و 9 هیئت حل اختلاف در حوزه کار در البرز خبر داد و اعلام کرد: در 5 ماهه سال‌ جاری تعداد دادخواست‌های واصله در حوزه کار به 4 هزار و 375 مورد رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار