کد خبر: ۹۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵ 07 September 2015

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اعلام اینکه 82 درصد بیکاران را فارغ التحصیلان تشکیل می دهند، گفت: علاقمندی افراد جویای کار برای حضور درخط تولید کم شده و همه به دنبال کارهای راحت هستند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل خلیلی روز دوشنبه درآیین ویژه ای که به مناسبت هفته تعاون در سالن اجتماعات اداره کار کرج برگزارشده بود، افزود: در بحث کار و بازار خرد و پنهان استان البرز وضعیت بهتری دارد چراکه این استان از قطب های صنعتی و مهم کشور به شمارمی رود.

وی ادامه داد: مشکل ما کسانی هستند که نمی خواهند کار کنند و اگر افرادی که دنبال صندلی و میز هستند نباشند ظرفیت های قابل توجهی درشهرک های صنعتی البرز موجود است.

خلیلی گفت: یکی از قطب های علمی کشور بشمارمی رود و امروز 32 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد را درآن شاهد هستیم که اگر صنعت و آموزش دست آشتی دهند بسیاری از مشکلات مرتفع می شود.

وی اضافه کرد: امروز شاهد یکی ازمشکلات مهم در واحدهای صنعتی هستیم که آموزشهای دولتی درآنها داده می شود که کمکی به توسعه اشتغال استان البرز نمی کند .

خلیلی تعداد بازرسان کار را درالبرز 18 نفر ،کارشناسان روابط کار را 24 نفر و تعداد بیمه شدگان اجباری را 282 هزار نفر عنوان کرد .

وی افزود: 40 شورای اسلامی کار در سال گذشته داشتیم که امروز به 70 شورا افزایش یافته و درصدد آن هستیم تا بیمه بیکاری به کاریابی واگذارشود که این مهم بصورت پایلوت در البرز انجام خواهد شد .

خلیلی خاطرنشان کرد: تعداد افراد فوت شده در محیط کار امسال به 12 نفر رسیده که این امر حاکی از اجرایی شدن بهداشت کار درمحیط های کاری است .

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز اضافه کرد: اکنون 14 انجمن صنفی کارگری ، 47 انجمن صنفی کارفرمایی ،117 نماینده کارگر فعال و 46 شورای اسلامی کار فعال دراستان البرز فعالیت دارند .

وی با اعلام فعالیت 13 هیات تشخیص ، 9 هیات حل اختلاف گفت: تعداد دادخواست های واصله در حوزه کار در پنج ماهه سالجاری چهار هزار و375 مورد بوده است .

خلیلی اضافه کرد: همچنین دراین مدت درهیات حل اختلاف96 ، درهیات تشخیص 818 رای سازشی صادر شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار