فرنگی‌کار وزن 98 کیلوگرم ایران با پیروزی مقابل حریف بلغار خود به فینال رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان راه یافت تا تنها فینالیست ایران در روز نخست این رقابت‌ها باشد.
کد خبر: ۹۰۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۸ 08 September 2015

به گزارش تابناک یزد،در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان که در لاس‌وگاس آمریکا در جریان است، قاسم رضایی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف الیس گوری از بلغارستان رفت و در پایان موفق شد با نتیجه 3 بر صفر به برتری دست یابد و راهی فینال این رقابت‌ها شود.

رضایی پیش از این در دور اول استراحت کرد، سپس در اولین مصاف خود اسلام ماگومدف از روسیه را با حساب 4 بر 2 از پیش رو برداشت و در ادامه توانست حریف کوبایی خود را با حساب 5 بر صفر شکست دهد.

او همچنین در مصافی دشوار، چنک ایلدیم از ترکیه را 4 بر صفر مغلوب کرد.

رضایی که یک طلای المپیک لندن و دو برنز جهان را در کارنامه خود دارد، برای کسب نخستین مدال طلای خود در رقابت‌های جهانی باید با آرتور الکسانیان قهرمان سال گذشته جهان از ارمنستان مبارزه کند.

نماینده کشورمان در وزن 98 کیلوگرم سال گذشته مقابل حریف ارمنی خود در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جهانی شکست خورده بود.

این در حالی است که سعید عبدولی دیگر نماینده کشورمان در این رقابت‌ها، در مرحله نیمه‌نهایی مقابل مارک مادسن از دانمارک با نتیجه 2 بر 2 و به دلیل دارا بودن یک اخطار فنی شکست خورد و حالا باید برای دستیابی به مدال برنز با الوین مورسالیف از جمهوری آذربایجان که مدال برنز جهان را در کارنامه خود دارد مبارزه کند.

رومن ولاسوف روس نیز دیگر فینالیست وزن 75 کیلوگرم این رقابت‌ها شد.

اما مهدی زیدوند نماینده وزن 66 کیلوگرم ایران در دور نخست مغلوب حریف خود از اسلواکی شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

از نتایج قابل توجه وزن 75 کیلوگرم می‌توان به شکست کیم هیون وو دارنده مدال طلای المپیک لندن از کره جنوبی مقابل کارتیکوف از قزاقستان در مرحله یک‌هشتم نهایی اشاره کرد.

همچنین شکست آرسن جولفالاکیان قهرمان 2014 جهان و نایب قهرمان المپیک لندن با نتیجه 6 بر صفر مقابل رومن ولاسوف روس دارنده مدال طلای المپیک 2008 پکن از اتفاقات جالب روز نخست رقابت‌های قهرمانی جهان بود.

پیتر باشی قهرمان 2014 جهان از مجارستان نیز در مرحله یک‌هشتم نهایی 5 بر صفر مغلوب رومن ولاسوف روس شد.

در رقابت‌های دور نخست وزن 66 کیلوگرم نیز می‌توان به شکست تاماش لورینچ نایب قهرمان المپیک لندن و دارنده مدال برنز جهان در سال 2014 مقابل میهران هارتونیان از ارمنستان اشاره کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار