این مقام مسئول در استان بوشهر همچنین به وجود خانه تاریخی رئیسعلی دلواری در نزدیکی این ساحل اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز در جذب گردشگر بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸ 08 September 2015
تابناک بوشهر: ساخت دهکده های گردشگری ساحلی جفیر و دلوار مصوب هیئت دولت ، از سال آینده با تخصیص اعتبارات ملی آغاز خواهد شد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ، مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت : در سفر هیئت دولت به استان بوشهر ساخت و ایجاد دهکده های گردشگری ساحلی در جفیر و دلوار به تصویب رسید.
محمد ابراهیم فروزانی، درباره دلیل انتخاب منطقه جفیر برای تبدیل شدن به دهکده گردشگری ساحلی گفت: نزدیک بودن این منطقه به مرکز استان و نزدیکی به فرودگاه و سواحل بکر و دست نخورده از جمله دلایل انتخاب جفیر برای ایجاد دهکده توریستی بوده است.
وی یادآور شد: همچنین سواحل دلوار بسیار زیبا و در نوع خود منحصر بفرد است و همین عامل باعث شد تا ایجاد دهکده گردشگری در دلوار در دستور کار هیئت دولت قرار گیرد.
این مقام مسئول در استان بوشهر همچنین به وجود خانه تاریخی رئیسعلی دلواری در نزدیکی این ساحل اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز در جذب گردشگر بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
فروزانی تاکید کرد: ایجاد مکان اقامتی، کمپینگ، شهربازی، کلوپ ورزش های دریایی ، رستوران و اسکله تفریحی از امکاناتی است که قرار است در این دهکده های گردشگری ساحلی ایجاد شود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تصریح کرد: همچنین نزدیکی دلوار به منطقه ویژه پارس شمالی که به زودی راه اندازی خواهد شد از دیگر دلایل انتخاب ساحل دلوار برای ایجاد دهکده توریستی بوده است.
وی اظهار داشت: سال گذشته به منظور انجام عملیات مطالعاتی ایجاد زیرساختهای گردشگری در این دهکده های گردشگری، مبلغ 200 میلیون تومان از محل اعتبارات استای اختصاص یافت.
این مقام مسئول در استان بوشهر تاکید کرد: هنوز هیچ گونه اعتبار ملی برای پروژه های ساخت دهکده گردشگری ساحلی جفیر و دلوار تخصیص نیافته است.
به گفته فروزانی، ایجاد این دهکده های گردشگری ساحلی در مجموع به اعتباری بالغ 200 میلیارد ریال نیاز دارد که باید از منابع ملی تامین شود.
وی یادآور شد: از آنجا که امسال تخصیص بودجه به سازمان های مختلف دچار محدودیت شده است، به نظر می رسد امسال اعتبار قابل توجهی به این پروژه ها تخصیص نیابد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر یادآور شد: عملیات مطالعاتی به منظور ایجاد این دهکده های گردشگری هنوز به اتمام نرسیده است که امیدواریم
امسال کامل شود.
فروزانی اظهار داشت: ایجاد زیرساختهای گردشگری در این دو دهکده ساحلی پروژه بسیار بزرگی است که باید توسط اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ایجاد شود.
وی گفت: با تامین زیرساختهای گردشگری، این دهکده های گردشگری جهت ایجاد امکانات گردشگری دریایی و ساحلی به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
این مقام مسئول در استان بوشهر بیان کرد: امسال 100 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی برای اجرای پروژه های میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تخصیص یافته است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تاکید کرد: در صورت لزوم از این میزان اعتبار استانی تخصیص یافته جهت پیشبرد عملیات ایجاد دهکده های گردشگری ساحلی جفیر و دلوار استفاده خواهیم کرد.
وی عنوان کرد: عملیات احداث دهکده های گردشگری ساحلی جفیر و دلوار از سال آینده با تخصیص اعتبارات ملی آغاز خواهد شد.
فروزانی اظهار امیدواری کرد: هرچه سریعتر شاهد تخصیص اعتبارات ملی قابل توجه برای ایجاد زیرساختهای گردشگری در این دو منطقه باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار