مسئول امور هماهنگی شبکه بهداشت دیر خبر داد
مسئول امور هماهنگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: تعداد 25 نفر بهورز و کاردان در 10 خانه بهداشت موجود در شهرستان دیر خدمات بهداشتی به ساکنان روستاهای تحت پوشش ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۹۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱ 08 September 2015
حیدر بردستانی ظهر امروز در آئین تجلیل از بهورزان شهرستان دیر با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته توسط بهورزان اظهار داشت: ارتقاء فرهنگ سلامت و بهبود سبک زندگی در جوامع روستایی مرهون تلاش و فعالیت بهورزان است.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در خانه‌های بهداشت تصریح کرد: کاهش مرگ‌ومیر در روستاها، جلوگیری از عوارض حاملگی‌های متعدد، واکسیناسیون کودکان، آموزش بهداشت، ارتقاء بهداشت مدارس، بیماریابی و ارتقاء بهداشت محیط روستا از جمله دستاورد‌های بهورزان در خانه‌های بهداشت است.

بردستانی در خصوص میزان مرگ‌ومیر مادران باردار گفت: بهورزان در ارتباطی صمیمی با مادران و تلاشی گسترده توانسته‌اند میزان مرگ‌ومیر مادران باردار به علت عوارض حاملگی در شهرستان دیر را به صفر برسانند.

مسئول امور هماهنگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در رابطه با زیرساخت‌های حوزه سلامت در مناطق روستایی افزود: پنج مرکز بهداشتی درمانی شهری روستایی و 10 خانه بهداشت، خدمات بهداشتی درمانی به روستائیان ارائه می‌دهند.

بردستانی اضافه کرد: عملیات اجرایی سه باب خانه بهداشت نیز در سال جاری در روستاهای مغدان، سرمستان و شهنیا آغاز شده است و طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده انتظار می‌رود در سه‌ماهه چهارم امسال به بهره‌برداری برسد.

حسن مکاریان کارشناس امور بهورزی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر نیز در این آئین گفت: بیش از 11 هزار و 400 نفر در مناطق روستایی شهرستان دیر ساکن هستند که این تعداد 20 درصد کل جمعیت این شهرستان است.

وی نقش بهورزان در سلامت جامعه را حیاتی دانست و افزود: ارتقای شاخص‌های بهداشتی در گروی تلاش و فعالیت بهورزان است و تأثیر این فعالیت‌ها محدود به مناطق روستایی نمی‌شود بلکه به تأمین سلامت جامعه شهری نیز کمک می‌کند.

مکاریان با اشاره به طرح استاندارسازی خانه‌های بهداشت گفت: در طرح استانداردسازی تمامی تجهیزات موردنیاز خانه‌های بهداشت خریداری و تأمین‌شده است و طبق چک‌لیست به‌صورت روتین وضعیت آن موردسنجش و بازدید قرار می‌گیرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار