رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند از پرداخت دو میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به ۲۰ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۹۲۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳ 08 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی ،محمد اتابکی افزود: تسهیلات مشاغل خانگی در قالب ۲۰ طرح از طریق بانک‌های عامل به هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان شازند پرداخت شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند گفت: تسهیلات مشاغل خانگی پس از تصویب در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون پرداخت شده است.
اتابکی با تاکید بر حمایت از شاغلان صنایع‌دستی و تشویق‌های لازم برای ورود افراد بیشتر به این عرصه افزود:پرداخت این ‌تسهیلات در راستای حمایت از مشاغل خانگی، ایجاد اشتغال پایدار و تشویق کارآفرینان فعال در حوزه صنایع‌دستی است.
او افزود: در این راستا و برای ایجاد امنیت شغلی، بیش از ۳۵نفر از هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان از بیمه هنرمندان برخوردار هستند.
اتابکی افزود: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از فعالان صنایع‌دستی شهرستان را بانوان تشکیل می‌دهند و بیشتر آنها فاقد کارگاه هستند، هنرمندانی را که به هر دلیل امکان ایجاد کارگاه صنایع‌دستی نداشته و در منازل خود فعالیت می‌کنند، شناسایی و شناسنامه‌دار شده و طرح‌های حمایت از مشاغل خانگی فعال آغاز شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شازند از حمایت های ویژه دکتر محمود احمدی بیغش نماینده مجلس شورای اسلامی و دکتر حسین رجبی فرماندار این شهرستان در اجرای این طرح تشکر و قدر دانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار