دومین دوره المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه مازندران در بابلسر با معرفی گروه‌های برتر به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۲۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴ 10 September 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از مهر در این المپیاد ورزشی ۱۰ روزه که پیش از ظهر پنجشنبه پایان یافت، دانشگاه‌های فردوسی مشهد، صنعتی سهند تبریز و رازی کرمانشاه به‌عنوان دانشگاه‌های برتر در بخش دختران و در بخش پسران علم و صنعت ایران اول، ایلام دوم و صنعتی نوشیروانی بابل درمجموع تیمی و انفرادی معرفی شدند.
همچنین دانشگاه شهید مدنی آذربایجان میزبان المپیاد سوم در سال ۹۶ معرفی و پرچم المپیاد به‌صورت نمادین به نماینده دانشگاه اهدا شد.
شهناز روزبهانی رئیس بخش ورزش همگانی اداره کل تربیت‌بدنی وزارت علوم پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم اختتامیه این المپیاد در بابلسر با اشاره به اینکه حضور دانشجویان معلول نقطه قوت این المپیاد بود، اظهار کرد: افزایش تعداد دانشجویان تحت پوشش این رقابت‌ها نیز از دستاوردهای مهم دیگر به شمار می‌رفت.
وی با اعلام اینکه بر اساس کارگروه ارزیابی، نتایج رضایت بخشی از این المپیاد حاصل‌شده است، عنوان کرد: امیدواریم با رقابت‌ها سبب شود در جهت توسعه اهداف تربیت‌بدنی و ورزش‌های همگانی گام‌های بیشتری برداریم.
صباقیان سرپرست فنی المپیاد نیز در سخنانی با قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران برای فراهم کردن زمینه‌های برگزاری المپیاد یادآور شد: هدف از برگزاری دومین المپیاد ورزش‌های همگانی، دادن فرصت و ایجاد زمینه‌های لازم برای فعالیت دانشجویان در هر سطحی از توانمندی است.
وی ایجاد شورونشاط به‌عنوان عنصر سلامت در دانشگاه‌ها را از اهداف این المپیاد برشمرد و گفت: از دست‌اندرکاران و داوطلبین که تلاش کردند و بدون چشمداشتی به فضای المپیاد نظم دهند قدردانی می‌کنم.
صباقیان با تأکید بر اینکه در این بخش از المپیاد مجموعاً ۵۸ دانشگاه و ۳۰۰ دانشجوی دختر  در چهار رشته حضور داشتند، گفت: هدف از انتخاب رشته‌ها تنوع در رشته‌های ورزشی، سهل‌الوصول بودن آن‌ها و توسعه ورزش همگانی در دانشگاه‌ها مدنظر قرار داشت.
وی با اعلام اینکه در ارزیابی‌ها نتایج در دو رشته تیمی و دو رشته انفرادی حاصل شد، گفت: در رشته‌های انفرادی ۳۰ دانشجوی برتر مشخص شدند.
این مسئول با اشاره به اینکه در رشته تیمی لی‌لی تعادلی ۵۸ تیم حضور داشتند که مجموعاً  ۶۸ مسابقه برگزار و سه تیم برتر مشخص شد، گفت:  در رشته چرخ تانک نیز  سه تیم برتر و در رشته فریزبی و دارت معلولین نیز نفرات برتر معرفی شدند.
مرتضی دوستی دبیر کل اجرایی دومین المپیاد دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور نیز با اشاره به اینکه تلاش برای برگزاری بهتر این رقابت‌ها صورت گرفت، عنوان کرد: در حوزه فرهنگی نیز در این المپیاد تلاش کردیم خدمات خوبی ارائه کنیم.
وی با اشاره به اینکه ارتباطات با شبکه‌های رادیویی و رسانه‌ای برای این رقابت‌ها در نظر گرفته شد، عنوان کرد: وزارت ورزش و مسئولان شهرستانی کمک‌های خوبی به این المپیاد داشتند که تبدیل محل برگزاری این رقابت‌ها به کمپ ورزشی ازجمله این موارد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار