رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اراک گفت: ۴۴ میلیارد ریال منابع مالی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به اجرای طرح‌های آبخیزداری این شهرستان در سال جاری اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۲۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳ 14 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،«علی قناتی» افزود: ۴۰ میلیارد ریال از این اعتبارات به اجرای طرح‌های آبخیزداری سنگ و ملات و توسعه اماکن گردشگری دره گردوی اراک اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: اجرای طرح آبخیزداری در دره گردوی اراک با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد با هدف پیشگیری از وقوع سیلاب‌ها و خسارت به اراضی پایین دست، تقویت سفره‌های زیر زمینی، جلوگیری از فرسایش آبی و تغذیه قنوات این منطقه در حال انجام است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اراک گفت: طرح آبخیزداری پخش سیلاب منطقه شانق نیز با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال از محل اعتبارت صندوق توسعه ملی امسال آغاز شده‌است.
قناتی افزود: اجرای این طرح با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد و با هدف کنترل سیلاب‌های فصلی، تعذیه سفره‌های زیر زمینی و پوشش گیاهی منطقه در حال انجام است.
وی اجرای طرح کاداستر (محدوده‌بندی یا حدنگاری) اراضی ملی را از دیگر برنامه‌های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اراک در سال جاری اعلام کرد و گفت: ۲۴۷ هزار هکتار در قالب ۲۹۰ پلاک اراضی ملی در این شهرستان وجود دارد که تاکنون نقشه‌برداری و رفع نواقص نقشه تمامی اراضی ملی شهرستان انجام شده‌است.
استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار