بخش حمل و نقل از بخش‏های زیربنایی اقتصاد هر جامعه است که علاوه بر تحت تأثیر قراردادن فرایند توسعه اقتصادی، خود نیز در جریان توسعه دچار تغییر و تحول می شود.
کد خبر: ۹۲۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳ 16 December 2020

۲۶ آذر، روز ملی حمل و نقل است که سال ۱۳۷۶ به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و برای آگاهی جامعه از نقش و جایگاه بخش حمل و نقل در اقتصاد کشور، از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور نامگذاری شد.

در تاریخ تحولات صنعت حمل و نقل در کشور، روز‌های سرنوشت سازی بوده که نقشی تعیین کننده در انسجام شبکه حمل و نقل داشته و ۲۶ آذر سال ۱۳۶۱، از شمار چنین روز‌هایی است.

در این روز و در بحبوحه جنگ تحمیلی، حدود 10 کشتی حامل کالا در بنادر جنوبی کشور، در انتظار تخلیه بار بود و بروز بحران ناشی از اتمام ذخیره کالا‌های اساسی در کشور، تهدید کشتی‌های منتظر از سوی عراق و نیز شمول بیمه‌های جنگی، نگرانی‌هایی را برای مسئولان فراهم آورده بود. در همین روزها، رهبرکبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) در پیامی تاریخی، کامیونداران کشور را به مشارکت در تخلیه هر چه سریع‌تر کشتی‌ها فراخواندند.

به دنبال فرمان تاریخی امام خمینی رحمه الله، ایران زمین شاهد بسیج عمومی کامیون داران بود و صحنه‌های کم نظیری از فداکاری، ایثار و تلاش شبانه روزی به ثبت رسید و این روز را در تاریخ کشور در یاد‌ها ماندگار ساخت.

این روز را به تمام دست اندرکاران صنعت حمل و نقل کشور و تلاشگران این عرصه در استان اصفهان که بی شک رسیدن به توسعه پایدار شهری و عدالت اجتماعی در بخش حمل و نقل در گرو همکاری و مساعی آنان است، تبریک می‌گوییم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار