همزمان با میلاد با سعادت حضرت زینب(س) طی آیینی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) ۳۷۱ جهیزیه به نوعروسان استان قم اهدا شد.
کد خبر: ۹۲۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 21 December 2020

به گزارش تابناک قم، نماینده ولی فقیه در استان قم در این آیین گفت: کمک به مردم باعث خوشنودی اهل بیت(ع) می شود و افزایش کمک های مردمی در استان قم در سال جاری نشانه ایمان به خدا و علاقه مردم به خاندان عصمت و طهارت است.

آیت الله سید محمد سعیدی بیان کرد: خداوند در قرآن به پیامبر(ص) می فرماید ما به تو کوثر عطا کردیم و بسیاری از مفسران یکی از مصادیق کوثر را حضرت فاطمه زهرا (س) دانسته اند.

وی با بیان اینکه عنوان خیر کثیر نسبت فرزندان حضرت زهرا نیز صادق است، گفت: حضرت زینب(س) از مصادیق بارز خیر کثیر هستند که در طول عمر خود پشتیبان پدر و دو برادر بزرگوار خود و در حقیقت پشتیبان ولایت بودند که مهمترین تأثیر ایشان نقش آفرینی در واقعه کربلا است.

وی اهل بیت را هدیه و نعمت خداوند به پیامبر و امت اسلام دانست و ابراز کرد: هر امتی و در هر زمانی که قدر این نعمت را دانستند و از آن پاسداری و مقاومت کردند خداوند آنان را از برکات آن بهره مند می کند و عاقبت بخیری را برای خود رقم می زنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اظهار کرد: همانطور که در واقعه کربلا حضرت زینب را به اسارت بردند و به ایشان جسارت کردند در عصر ما هم عده ای به حرمشان حمله کردند و قصد جسارت داشتند ولی مردم غیرتمند و ولایت‌مدار ایران و سایر کشورها از این حرم دفاع کردند و خدا هم نصرتش را نصیبشان کرد.

سعیدی کمک های مؤمنانه با حفظ کرامت و احترام اشخاص را مورد خوشنودی اهل بیت دانست و افزود: انتظار می‌رود مؤمنین در این زمینه همواره فعال باشند و آمار افزایش بیش از ۹۰ درصدی کمک‌های مردم در سال جاری نشان می‌دهد که مردم به خصوص در روزهای سختی به این امر خیر توجه ویژه دارند و محب خدا و اهل بیت هستند و به کمیته امداد امام خمینی(ره) اعتماد دارند.

وی با تبریک میلاد حضرت زینب و نامگذاری این روز به عنوان روز پرستار، ابراز کرد: پرستاران عزیز با تمام وجود به مبتلایان و بیماران خدمت می کنند و همین که بیمار احساس می‌کند که می خواهند سلامتی را به او برگردانند بهترین کمک به بیمار است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار