مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به به تغییر وضعیت شیوع کرونا دراستان از نارنجی به زرد گفت: با توجه ممنوعیت ‌فعالیت رشته‌های ورزشی پربرخورد و استخرها درشهرهای زرد، فعالیت این رشته‌ها همچنان در قم ممنوع است.
کد خبر: ۹۲۷۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷ 28 December 2020

رسول منعم افزود: با تغییر وضعیت شیوع کرونا در قم از قرمز به نارنجی طی یک ماه گذشته ، محدودیت های سطح نارنجی اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا از روز شنبه ۱۵ آذرماه در این استان اجرایی که بر اساس آن سالن‌های ورزشی بازگشایی شدند.

وی تاکید کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت‌ رشته‌های پربرخورد و استخرها در شهرهای مناطق قرمز، نارنجی و زرد ممنوع است که بر این اساس این رشته ها همچنان اجازه فعالیت در قم  ندارند.

مدیرکل ورزش و جوانان قم ادامه داد: رشته‌های پربرخورد شامل تکواندو، کاراته، کشتی، جودو، ووشو، کونگ‌فو، بوکس، ورزش‌های رزمی، کبدی و همچنین رشته های نظیر اینها که از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ اجازه فعالیت تمرینی و رقابتی ندارند، همچنان نیز شامل این ممنوعیت فعالیت می شوند.

منعم گفت: رعایت مسایل بهداشتی به عنوان موضوع اصلی و محوری در فعالیت رشته های ورزشی مورد تاکید است و همه متولیان این سالن‌ها و هیات های ورزشی ملزم به رعایت آن هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان قم افزود: همچنین تعطیلی استخرهای دولتی و خصوصی شهر قم که پیش از این نیز با شیوع موج اول کرونا اعمال شده بود،‌همچنان پابر جا خواهد بود.

منعم با اشاره به رصد دائم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن ورزش قم گفت: از ابتدای امسال بازدیدهای گسترده ای از اماکن ورزشی استان صورت گرفته است که نتیجه این بازدیدها، همراهی خوب ورزشکاران و مسئولان این مکان های ورزشی را در رعایت پروتکل های بهداشتی نشان می دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان قم پیرامون اهمیت آماده سازی ورزشکاران رشته‌های پربرخورد برای حضور در میادین بین المللی گفت: مجوز مسابقات ورزشی و فعالیت ورزشکارانی که در رشته‌های پربرخورد برای میادین جهانی، آسیایی، المپیک و پارالمپیک آماده می‌شوند، با تایید اداره کل ورزش و جوانان توسط ستاد استانی مقابله با کرونا صادر می‌گردد.

با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت شیوع کرونا در قم روز شنبه ۱۵ دی ماه از وضعیت قرمز به نارنجی و در روز شنبه ۶ دی ماه از نارنجی به زرد تغییر کرده است.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد،  ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار