حسن نوروزی در هشتمین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان فارس بیان کرد: نرخ بیکاری در میان زنان بیشتر از مردان در استان فارس است و این در حالی است که نرخ مشارکت اقتصادی استان فارس نیز ازمیانگین کشوری در این حوزه نیز کمتر است.
کد خبر: ۹۲۸۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 30 December 2020

تابناک فارس به نقل از مهر: حسن نوروزی در هشتمین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان فارس بیان کرد: نرخ بیکاری در میان زنان بیشتر از مردان در استان فارس است و این در حالی است که نرخ مشارکت اقتصادی استان فارس نیز ازمیانگین کشوری در این حوزه نیز کمتر است.

وی ادامه داد: نرخ مشارکت مردان در فعالیت‌های اقتصادی بیشتر از میانگین کشور است اما پایین بودن نرخ مشارکت زنان در فعالیت‌های اقتصادی موجب شده تا میانگین مشارکت اقتصادی در استان فارس در مقایسه با کشور کمتر باشد.

نوروزی در تفکیک وضعیت اشتغال استان نیز بیان کرد: ۵٢ درصد از شاغلین استان در بخش خدمات فعالیت می‌کنند و این میزان در کشور ۴٨ درصد است و در حوزه کشاورزی ٢١ درصد سهم اشتغال استان فارس و سهم اشتغال در این حوزه در کشور ١٩ درصد است این در حالی است که در حوزه صنعت ٢٧ درصد اشتغال استان را از آن خود کرده و این آمار در کشور ٣٣ درصد است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان متذکر شد: این موضوع نشان دهنده این است که ترکیب اشتغال در استان فارس بیشتر کشاورزی – خدماتی است که این طبقه بندی در کشور خدماتی – صنعتی است.

وی افزود: از سال ٩٢ تاکنون سهم کشاورزی در اشتغال ١ درصد افزایش یافته و میزان اشتغال صنعتی استان از ٣٢ درصد به ٢٨ درصد تقلیل یافته و درصد اشتغال در حوزه کشاورزی استان نیز از ۴٨ درصد اشتغال به ۵١ درصد افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار