نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش گفت: بر اثر وقوع طوفان اکثر کشاورزان منطقه شوکه شده‌اند و جبران خسارات وارده به کشاورزان از ضروریاتی است که مسئولان استان باید به آن توجه داشته باشند
کد خبر: ۹۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶ 12 September 2015
 مهدی بحرانی شامگاه جمعه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر در آبپخش اظهار داشت: بارش تگرگ و طوفان خسارات شدید به کشاورزان منطقه وارد کرده و موجی از ناراحتی را برای این قشر زحمتکش به‌وجود آورده است.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته با اهتمام اعضای شورای شهر شاهد شناسایی مشکلات کشاورزان و انتقال این مشکلات به مسئولان ارشد استانی و شهرستانی بوده‌ایم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش خاطرنشان کرد: ریزش خرمای تولیدی کشاورزان بر اثر وقوع طوفان جدی‌ترین آسیبی است که به منطقه آبپخش وارد شده است و انتظار داریم مسئولان استانی برای جبران بخشی از این آسیب برنامه‌ریزی کنند.

بحرانی بیان داشت: با توجه به گستردگی حوزه نخیلات در شهرستان دشتستان و بخش آبپخش بازدید میدانی برای برآورد خسارات وارد شده به کشاورزان امری بسیار سخت و زمان‌بر است و در فصل برداشت محصول سبب نارضایتی کشاورزان می‌شود.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنم بخشی از نخیلات به‌صورت نمونه برای تعیین میزان خسارت بررسی شوند و پس از آن بر اساس بانک اطلاعاتی سازمان جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای استان به باغدارانی که برداشت محصول نکرده‌اند، خسارت پرداخت شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش گفت: از کارگزاران استانی دولت تدبیر و امید که از بدو وقوع حادثه در آبپخش به‌صورت جهادی پای کار بوده‌اند و مشکلات را رصد و اقدامات لازم جهت رفع مشکلات را انجام داده‌اند صمیمانه قدردانی می‌کنم.

بحرانی افزود: جبران خسارات وارد شده به نخلداران و کشاورزان آبپخشی مهم‌ترین خواسته‌ای است که از مسئولان ارشد استان داریم و انتظار داریم این مهم در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحقق یابد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار