مشاور مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی اردکان در بازدید معاون دادگستری استان یزد از این مرکز گفت: اعتیاد، خیانت و دخالت اطرافیان از مهم‌ترین عوامل طلاق در شهرستان اردکان است.
کد خبر: ۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۳ 02 March 2015
به گزارش تابناک یزد، علی اصغر رفاهی معاون اجتماعی و پیشگری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در بازدید از مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان اردکان افزود: کلیه پرونده‌های طلاق و الزام به تمکین به مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی که متشکل از تیم‌های تخصصی مشاوره، مددکاری و روان‌شناس و... است ارجاع داده می‌شود تا اختلاف فی مابین را حل نمایند. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اعلام کرد: از این تعداد پرونده ۴۷ مورد آن به سازش منجر شده است.
رفاهی با بیان اینکه در هشت ماهه سال ۹۳، ۸۹ پرونده به مرکزاردکان ارجاع داده شده است که ۳۰مورد پرونده ارجاعی ازدادگستری اردکان (طلاق و الزام به تمکین) منجر به سازش شده است تصریح کرد: این مرکز با برگزاری کلاس‌های آموزشی مهارت‌های زندگی آمار سازش را بالا ببرد. وی اظهار کرد: نقش و جایگاه بهزیستی در امر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش بسیار مهم است.
رفاهی تصریح کرد: اداره بهزیستی به عنوان نهادی تخصصی با بهره‌گیری از توان نیروهای کار‌شناسی در حوزه‌های مختلف در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند که برای موفقیت در این طرح نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها است.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: تعامل و رایزنی تصمیمات اتخاذ شده در دادگستری، برای پیشبرد سیاست‌های بهزیستی در پیشگیری و جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم است.
فرماندار اردکان نیز در این بازدید با بیان اینکه افزایش یادگیری مهارت‌های زندگی در کاهش گرایش مردم به آسیب‌های اجتماعی موثر است تصریح کرد: ترویج ارزش‌های دینی و اخلاقی در جامعه و عمل به آموزه‌های اسلامی توسط والدین در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کند.
«حسین اسماعیلی» آگاه سازی افراد جامعه بویژه نسل جوان و خانواده‌ها در این خصوص را ضروری دانست و اظهار کرد: هر چه در محیط خانوادگی، اجتماعی و اداری باور‌ها و اعتقادات دینی عمیق‌تر باشد، ضریب دستیابی به سلامت اخلاقی و اجتماعی بیشتر می‌شود.
در این بازدید دکتر عضدزاده رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان با بیان اینکه مرکز تحکیم بنیان خانواده اداره بهزیستی شهرستان اردکان با بهره گیری از نیروهای تخصصی ورزیده شامل روان‌شناس، مددکار، مشاور خانواده و مشاور حقوقی و برگزاری کلاسهای مشاوره برای زوجین در جهت کاهش آمار طلاق فعالیت می‌کند.، مهم‌ترین علل طلاق در شهرستان را اعتیاد، خیانت و دخالت اطرافیان ذکر و بر لزوم آموزشهای پیش از ازدواج تاکید کرد.
در ادامه مشاور مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی اردکان با بیان این مطلب که اعتیاد، خیانت و دخالت اطرافیان از مهم‌ترین عوامل طلاق در شهرستان اردکان است گفت: در سال گذشته، ۱۹۳ پرونده طلاق به این مرکز ارجاع داده شده است که ۷مورد خود معرف و ۱۸۶ مورد از طرف دادگستری بوده که از این تعداد پرونده ۴۷مورد آن به سازش منجر شده است.
به گزارش همشهری، محمد صالح نشان افزود: در هشت ماهه نخست سال ۹۳ نیز، ۸۹ پرونده طلاق به مرکز اورژانس اجتماعی و تحکیم اردکان ارجاع داده شده است که ۳۰مورد پرونده ارجاعی ازدادگستری اردکان (طلاق و الزام به تمکین) منجر به سازش شده است. وی تصریح کرد: بهزیستی اردکان با برگزاری کلاس‌های آموزشی مهارت‌های زندگی آمار سازش را بالا ببرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار