مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت:25 موقوفه در استان اصفهان نصب امین صورت گرفته است و این امر همچنان در دستور کار است.
کد خبر: ۹۳۶۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷ 30 January 2021

حجت الاسلام محمد حسین بلک در جلسه‌ای با حضور روسای ادارات اوقاف و امور خیریه استان اصفهان که به صورت برخط برگزار شد با بیان اینکه در حال حاضر در استان اصفهان 19 نفر نصب امین داشته‌ایم، ادامه داد: برخی از آنها بیش از یک موقوفه داشته‌اند و این افراد در 25 موقوفه مدیریت می‌کنند.
وی با بیان اینکه 10 مورد دیگر نیز پیشنهاد نصب امین داشته‌ایم، ادامه داد: این موارد بررسی شده و به زودی احکام این افراد صادر خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه تسهیل مسیر نصب امین باید دنبال شود، اضافه کرد: در برخی از موارد شاهد بوده‌ایم که افرادی به دلیل اطاله بررسی انصراف داده‌اند.
وی با بیان اینکه برای اداره بخش نصب امین نیاز داریم در سازمان و تشکیلاتی سازمان اوقاف این امر دیده شود، ادامه داد: برای این امر باید کارشناسانی را مورد استفاده قرار دهیم تا نظارت جدی تری بر فعالیت‌ امینها در موقوفات باشیم.
حجت الاسلام بلک تصریح کرد: آموزش برای امین ها نیز در دستور کار است که قرار است بخشی از آن را روسای ادارات عهده دار شوند.
وی با بیان اینکه تلاش داریم نگاه جامعی نسبت به نصب امین داشته باشیم، افزود: تعهداتی که ما باید از امین بگیریم باید به گونه‌ای باشد که ضرری به سازمان وارد نکند.
همچنین مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در جلسه‌ای با حضور امینهای موقوفات استان نیز با بیان اینکه در معاضدت‌های حقوقی کمک دهنده امین‌ها خواهیم بود، اظهار داشت: همه توان خود را برای حمایت از این افراد خواهیم داشت.
وی گفت: بهتر است در ادارات اوقاف بخشی به نام هیئت امنا راه‌اندازی شود که دیگر نیازی به بیرون بردن پرونده موقوفات به خارج از ادارات نباشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه اعضای هیئت امنا باید پیشنهادات خود را به صورت مکتوب به اداره کل ارجاع دهند، اضافه کرد: در بخش مربوط به مسایل حقوقی تاکید ما این است که تصمیمات به بخش حقوقی ارجاع داده شود.
وی با بیان اینکه حداقل باید در هر شهرستان استان دو نفر امین معرفی شود، ابراز داشت: حداقل باید در استان اصفهان 50 امین برای موقوفات داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :