مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان:
تابناک-مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان گفت: از ابتدای اسفند ماه سال جاری دفترچه بیمه در مراکز و دفاتر کارگزاری این سازمان صادر نمی‌شود.
کد خبر: ۹۳۷۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 02 February 2021

دکتر مریم امیری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دریا افزود: بنا به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، برای اینکه بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی نیازی به مراجعه حضوری جهت دریافت دفترچه نداشته‌باشند، صدور دفترچه از ابتدای اسفند ماه متوقف شده و خدمات به صورت الکترونیک به آنها ارائه می‌شود.
امیری اظهارداشت: یکی از سیاست‌های سازمان تامین اجتماعی برای سهولت در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان، حذف دفترچه و ارائه خدمات از طریق نسخه الکترونیک می‌باشد و تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت پذیرفته‌است و در حال حاضر نیز در مراکز درمانی سازمان هیچگونه نسخه کاغذی استفاده نشده و از نسخه الکترونیک استفاده می‌شود.
وی خاطرنشان‌کرد: بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی در مراجعه به پزشکان، با ارائه کد ملی می‌توانند از خدمات بیمه‌ای سازمان استفاده نمایند و اگر پزشکی به دلایل مختلف از جمله نبود امکانات و یا عدم تمایل پزشک برای استفاده از خدمات الکترونیک قادر به استفاده از نسخه الکترونیک نباشند، نسخه در سربرگ خود پزشک نوشته می‌شود و سایر مراکز پاراکلینیک از جمله داروخانه، آزمایشگاه و ... خدمات را با پوشش بیمه‌ای ارائه می‌کنند.
امیری عنوان‌کرد: بیمه‌شده با پوشش بیمه‌ای به پزشکان مراجعه می‌کنند و نسخه الکترونیک بیمار با شماره ملی او در مراکز دیگر از جمله آزمایشگاه، داروخانه، فیزیوتراپی، رادیولوژی و ... با پوشش بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی خدمات را دریافت می‌کند.
وی ادامه داد: بیمه‌شدگان توجه داشته‌باشند با توجه به اینکه از ابتدای اسفند ماه دفترچه جدید صادر نمی‌شود، در مراجعه به پزشکان حتما کارت ملی خود را به همراه داشته‌باشند تا بتوانند از پوشش بیمه‌ای استفاده نمایند.
مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان یادآورشد: با توجه به اینکه در شرایط فعلی که بیماری کرونا محدودیت‌هایی را برای ما ایجاد کرده‌است، استفاده از نسخه الکترونیک کمک زیادی به کاهش زنجیره انتقال این بیماری می‌کند و با کاهش استفاده از نسخه کاغذی و دفترچه، کمتر در معرض آلودگی به این ویروس قرار می‌گیرند.
امیری اظهارداشت: تاکنون پزشکان و مراکز پاراکلینیکی طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی در استان هرمزگان نیز همکاری خوبی جهت استفاده از نسخه الکترونیک و عدم استفاده از نسخه کاغذی داشته‌اند که این موضوع سرعت ارائه خدمات هم به بیمه‌شدکان و هم پزشکان و مراکز طرف قرارداد را افزایش می‌دهد.
این مسوول در پایان گفت: پزشکان و مراکز پاراکلینیکی با استفاده از نسخه الکترونیک دیگر نیازی ندارند که مانند سابق برای دریافت هزینه‌ها نسخه کاغذی ارانه نمایند و روند بررسی و تسویه حساب با آنها نیز با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/أ1

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار