مدیرکل بهزیستی استان قم از توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین کودکان کار در قم خبر داد و گفت: ۵۵۰ بیمار وابسته به بستر در قم، حق پرستاری دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶ 03 February 2021

به گزارش تابناک قم، مهدی پهلوانی ستوده با اشاره به برخی از اقدامات انجام‌شده برای معلولان در قم اظهار داشت: بسیاری از معلولان که به دلیل سوانح دچار معلولیت شده‌اند قبلاً نیازی به بهره‌گیری از خدمات بهزیستی نداشته اما به دلیل شیوع کرونا و مشکلات معیشتی درخواست کمک از بهزیستی افزایش پیداکرده است.

وی اشتغال معلولان را یکی از اهداف مهم در توانمندسازی خانواده برشمرد و افزود: در سال جهش تولید و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره اشتغال، امسال آمادگی برای توانمندسازی معلولان و پرداخت تسهیلات برای ایجاد شغل وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان قم ادامه داد: باید طرح اشتغال به‌گونه‌ای باشد که افراد قبل از آغاز کار مهارت‌های لازم و اطمینان از بازدهی کار و استفاده از مشاوره‌های شغلی در پرداخت اقساط را کسب کنند تا مشکلی به مشکلات این عزیزان افزوده نشود و با بدهکاری در پرداخت وام مواجه نشوند.

وی در مورد پرداخت حق پرستاری عنوان کرد: حق پرستاری مختص افراد ضایعه نخاعی است که وابسته به بستر هستند و در حال حاضر نیز 550 بیمار وابسته به بستر در قم، حق پرستاری دریافت کرده و از سال آینده به افراد وابسته به بستر نیز حق پرستاری پرداخته می‌شود.

پهلوانی ستوده در ادامه به مشکلات و مسائل پیرامون کودکان کار پرداخت و بیان کرد: کودکان کار در قم به‌هیچ‌عنوان به‌صورت باندی فعالیت نمی‌کنند و عمدتاً نیاز خانواده و شرایط فرهنگی موجب بروز کودکان کار در قم است.

وی نحو شناسایی کودکان کار را تشریح کرد و اظهار داشت: کودکان کار از طریق مراکز بهزیستی و یا تماس‌های مردمی با سامانه 123 شناسایی‌شده تا در اورژانس اجتماعی در مرکز کودکان کار ساماندهی شوند و با پیدا کردن خانواده این کودکان، آموزش و حمایت‌های لازم به آن‌ها ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم حمایت از کودکان کار را در بخش‌های مختلف دانست و یادآور شد: از سال قبل و با  شیوع ویروس کرونا تا امروز 500 بسته معیشتی و تغذیه‌ای و بهداشتی بین کودکان کار در قم توزیع‌شده است.

وی در مورد تحولات ایجادشده در ارائه خدمات به جامعه هدف گفت: از مهرماه سال جاری طرح مثبت زندگی و خدمات مراکز بهزیستی در حال اجرا بوده  که با توجه به تعداد بالا و تفاوت پرونده‌ها، 24 مرکز مثبت زندگی راه‌اندازی شده است.

پهلوانی ستوده در ادامه در مورد ارائه خدمات به بیماران اوتیسم نیز خاطرنشان کرد: 4 مرکز توان‌بخشی به‌صورت روزانه برای بیماران اوتیسم فعال بوده و آموزش‌های موردنیاز به این افراد را ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: این افراد برای حضور در جامعه نیاز به آموزش‌های ویژه‌ای داشته  تا از زندگی عادی محروم نشوند همچنین خدماتی نیز برای دریافت داروها و گفتاردرمانی و کاردرمانی به آن‌ها  ارائه می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار