کد خبر: ۹۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳ 13 September 2015
نوجوانان بوکسور مازنی در مسابقات قهرمانی بوکس کشور که در ایلام برگزارشد به مقام قهرمانی نائل شدند.
علیرضا مظفری: مازني ها در حالي موفق شدند عنوان قهرماني را از آن خود كنند كه سید سجاد موسوی، جواد بارقه، رضا حسن نیا و پژمان اسکندری موفق شدند مدال طلا را از آن خود كنند و  اشکان رشید نیز به نائب قهرماني بسنده كرد.
در این رقابت‌ها 202 بوکسور از 31 استان کشور حضور داشتند و در پایان مازندران با 31 امتیاز قهرمان شد و تیم‌های خوزستان با 30 و لرستان با 22 امتیاز به ترتیب دوم وسوم شدند.

البته در حین برگزاری اردوهای این تیم و همچنین دربرگزاری مسابقات قهرمانی نوجوانان در چالوس کارشناسان این ورزش اذعان داشتند تیم نوجوانان بوکس مازندران تیمی خوب و توانمند با پتانسیل بالامحسوب می شود و معتقد بودند این تیم روی سکو قرار خواهد گرفت.
پس از آنکه در اردوهای آمادگی این تیم در شهرستان نور حضور می یافتیم مربیان نیز امیدوار به کسب مقام ارزنده ای بودند تا اینکه درپایان مسابقات تیم بوکس نوجوانان مازندران قهرمان کشور شد. پس از این اتفاق مسرّت بخش لازم دیدم نکاتی را به جامعه ورزش مازندران گوشزد نمایم.

بدون شك کسب عنوان قهرمانی نوجوانان، عليرغم مشكلاتي كه هیأت بوکس مازندران دارد مي تواند نتيجه اي اميدوار كننده براي اين رشته مهيج باشد و اين قهرماني حاصل زحمات و تلاش های خالصانه مربیان باشگاهی بوكس مازندران است که در شهرهای مختلف استان و با بضاعت بسیار کم خود این نوجوانان و جوانان مستعد را آماده می نمایند و علم و تجربه خود را به ایشان انتقال می دهند.
شايد اگر سري به باشگاه هاي بوكس استان بزنيد از نزديك مي توانيد زحمات مربيان بوكش و چگونگی تمرین کردن بوكسور ها را شاهد باشيم.
و اما حداقل انتظاري كه از مسئولا بوكس مازندران مي رود اين است كه پس قهرمانی ارزنده آینده سازان بوكس مازندران در كشور از مربیان سازنده این عزیزان به نحو شایسته ای تقدیر شود و به زحمات آنها ارج نهاده شود.
شايد وقت آن رسيده تا يك دگرديسي اساسي را در هيأت بوكس مازندران شاهد باشيم و به اين رشته به ديده احترام نگريسته شود. مطمئناً اگر پاي حرف دلسوختگان اين رشته بنشينيم ضعف و كاستي هاي اين رشته به خوبي نمايان شود.

جامعه بوكس مازندران بايد به خوبي دريابد نبايد د پس این عنوان قهرمانی پنهان شویم و چشم خود را برکاستی های بوکس مازندران بندیم. كاستي هائي كه حتي شامل كمبود دستكش براي بوكسور ها و.... مي باشد.

در بعضي از باشگاه ها خود مربیان  باید درتهیه لوازم ورزشی برای قهرمانان مبادرت ورزند. نکته جالب آن است که اکثر ورزشکاران بوکس استان از صبح تا عصر مشغول کار و فعالیت در زمین های کشاورزی یا کارخانجات صنعتی هستند و پس از یک تلاش چند ساعته تازه بایدبه فکر ورزش و قهرمانی باشند و اینجاست كه ارزش قهرماني اين كوچولوهاي آينده ساز بيش از پيش نمايان مي شود.

حال آنکه در تمام دنیا امکانات متنوع برای ورزشکاران در نظر می گیرند تا تمرکز هرچه بیشتری در ورزش داشته باشند. چشمه جوشان استعداد ورزشی در مازندران توانایی ساخت قهرمانان جهان و المپیک فراوانی دارد به شرط اینکه امکانات لازم تهیه شود و افراد توانا در مدیریت ورزش در هیأتهای ورزشی به کار گمارده شوند و زیرساخت ها فراهم شود.

در پایان لازم است مدیران ورزش به استعداد ورزشی مازندران نگاه ویژه ای داشته باشند و حمایت لازم و کافی از ورزشکاران و سرمایه های ملی صورت دهند تا فرصت خدمتگزاری ایشان به خوبی طی شود و قدمی در راه سلامت و نشاط جامعه جوانان برداشته شود و مشوق های ورزشی سبب دلگرمی قهرمانان شده و هم باعث سوق جوانان و نوجوانان به سوی ورزش گردد تا جامعه ای پویا و سلامت داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار