امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: یکی از راه‌های تدوام انقلاب اسلامی تقویت و توانمندسازی توان دفاعی و نظامی کشور است.
کد خبر: ۹۳۸۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵ 06 February 2021

آیت‌الله سیدمحمد کاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به آیه 200 سوره مبارکه آل‌عمران اظهار داشت: برنامه چهاره ماده‌ای برای ما روشن می‌شود که الگویی موثر و جامع است، صبر فردی در برابر ناگواری‌های شخصی و هوس‌ها، صبر جمعی همچنین صبر در برابر دشمن و سفارش صبر نسبت به یکدیگر دو نکته اول در این آیه است.

وی گفت: نکته سوم عبارت است از حفظ ارتباطات جامعه و حفظ ارتباطات جمعی با امام جامعه که در این رابطه می‌توان دریافت تا در مشکلات فردی صبوری نداشته باشیم در مشکلات اجتماعی هم نمی‌توان صابر بود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: نکته چهارم برداشت شده از این آیه شریفه این است که خمیر مایه اصلی این سه نکته اصلی و آنچه بها و ثبات می‌دهد به صبر فردی، صبر جمعی و ارتباطات اجتماعی تقوای الهی است که خمیر مایه اصلی و تکمیل کننده آن سه عنصر اول است و در نهایت این چهار ماده اگر اجرا شود و ما آن را در زندگی استمرار بخشیم قطعا خدای متعال ما را به پیروزی خواهد رسانید.

مدرسی اظهار داشت: انقلاب اسلامی هم بر اساس همین چهار عنصر و ماده شکل گرفت، صبر فردی یعنی کسانی که در طول تاریخ شکنجه شدند، صبر جمعی یعنی ملت صبورانه در این زمینه و رویایی با مشکلات تحمل داشته و ارتباطات جامعه را حفظ کردند و آنگاه تقوا هم که رعایت شد خداوند متعال پیروزی را شامل حال ملت کرد.

وی ادامه داد: ملت ما قبل از انقلاب این صبر فردی را که در شکنجه‌گاه‌ها و تبعیدگاه‌ها بود را از امام تا کسانی که در شکنجه گاه‌ها شکنجه می‌شدند کاملا از خود نشان دادند و آنچه که روشن است بیش از 90 نوع شکنجه در شکنجه گاه‌های رژیم منحوس پهلوی اعمال می‌شد و بازجوها وقتی می‌خواستند گزارش بدهند می‌گفتند بازجویی به روش فنی بر روی این فرد انجام گرفت و این روش فنی یعنی آخرین شکجه‌ها و جدید ترین روش‌ها که غرب به ایران القا می‌کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار