استاندار خوزستان گفت: حوزه شیلات در استان باید به بخش تولید ثروت و اشتغال تبدیل شود تا به عنوان یک الگو در کشور شناخته شود.
کد خبر: ۹۳۹۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶ 09 February 2021

استاندار خوزستان سه شنبه در آیین انعقاد تفاهم نامه سه جانبه مرکز ملی توسعه و توان افزایی شیلات ایران در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: برای توسعه شیلات در استان ایجاد یک مرکز نوآوری با حضور جوانان صاحب دانش و خوش فکر پیشنهاد شده است تا بتوانند تولید و بازار شیلات در استان را مدیریت کنند.

وی گفت: در کنار تولید بحث های دانش فنی و مدیریت و صادرات و مصرف نیز اهمیت دارد تا زنجیره تولید تکمیل شود و برای عملیاتی شدن تمامی این بخش ها باید شرایط لازم فراهم شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: استان علاوه بر ظرفیت های خدادادی منابع آبی و کشاورزی خوبی برای تولید و بالا بردن بهره وری دارد به همین منظور دانش فنی بیشتری نیاز است تا با پرورش نیروهای با مهارت و مدیریت صحیح بهترین استفاده را از این منابع داشت.

وی با اشاره به طرح های آبزی پروری در استان افزود: اجرای فاز دوم طرح آبزی پروری آزادگان، طرح های آبزی پروری یکهزار و یکصد هکتاری هندیجان وسوسن اندیکا و طرح آبزی پروری ماهشهر با کمک پتروشیمی در وسعت ۱۲ هزار هکتار، بهسازی و رفع مشکلات چوئبده در حوزه آبزی پروری از جمله طرح های حوزه شیلات استان هستندکه می توانند سطح خوزستان را در حوزه آبزی پروری بسیار ارتقا دهند.

شریعتی افزود: طرح آبزی پروری متراکم در گتوند و دزفول می تواند سرانه مصرف و صادرات در این بخش را افزایش دهد.

استاندار خوزستان با اشاره به طرح شورورزی در استان بیان کرد: در این طرح از زهاب های نیشکر برای آبزی پروری استفاده می شود که خوشبختانه در این طرح حرکت های بسیار خوبی انجام گرفت و طرح پرورش ماهی در قفس نیز بعد از رایزنی های زیادی که انجام شد پشت سد مارون اجرا می شود که امید است این طرح در استان گسترش یابد.

وی گفت: با توجه به اینکه خوزستان یکی از قطب های کشاورزی کشوراست و با ۷۰۰ هزار هکتار وسعت کشاورزی مدرن در استان ، وسعت کانال های آب کشاورزی در خوزستان بسیار بالا است و در نظر داریم از این کانال ها برای پرورش آبزیان استفاده کنیم، این طرح قرار است به صورت پایلوت توسط نیشکر انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار