معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نخستین مرحله از واکسیناسیون امروز بر روی ۱۰۰ نفر از پرسنل بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع) انجام می شود.
کد خبر: ۹۳۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳ 09 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: بیست و یکم بهمن ماه نود و نه دوز واکسن کرونا بر روی ۱۰۰ نفر از پرسنل بخش مراقبت‌های ویژه(icu) بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع) از جمله پرستاران، پزشکان و متخصصان انجام می‌شود و طی سه هفته آینده دوز دوم این واکسن روسی تزریق می‌شود.
وی یادآورشد : واکسن کرونای روسی(اسپوتنیک‌وی) با تحریک سیستم ایمنی از ابتلا به بیماری محافظت می‌کند.
وی تاکید کرد: همچنین اعلام شده که میزان اثربخشی واکسن اسپوتنیک‌وی علیه بیماری کووید۱۹، ۹۱.۶ درصد است.
دکتر علیمحمدی اضافه کرد: با توزیع مرحله دوم و سوم این واکسن میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور و طبق دستورالعمل وزارت بهداشت به تدریج گروه های پرخطر از جمله پرسنل بهداشت و درمان علی الخصوص شاغل در بخش های کرونا، سالمندان، بیماران خاص و ... علیه کرونا واکسینه می شوند، بنابراین از مردم فهیم استان مرکزی خواهشمندیم تا واکسینه شدن تدریجی اکثریت مردم علیه کرونا همچنان در رعایت پروتکل های بهداشتی کوشا باشند.
وی ادامه داد: تجربه یک ساله این بیماری به ما ثابت کرده است که رخداد پیک جدید نسبت به پیک های قبلی سرعت سرایت بیشتری داشته و بر اساس جهش‌های جدید این ویروس، وخامت بیشتری نیز میان بیماران رخ می دهد بنابراین نیاز است که همه آحاد جامعه دانشگاه های علوم پزشکی را یاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار