سرپرست دفتر فنی اداره میراث فرهنگی قم خبر داد:
سرپرست دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از هزینه کرد ۱۰ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال اعتبار جهت مرمت آثار تاریخی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱ 13 September 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، کاظم فدائیان با اشاره به تخصیص اعتبارات برای مرمت و احیای آثار تاریخی در استان قم گفت: از این مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال برای مرمت تیمچه بازار و سه میلیارد ریال برای مرمت بازار، سرای شین و صدراعظم، ۳۵۰ میلیون ریال برای مرمت قلعه دولت آباد، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون برای مرمت کاروانسرای دیرگچین، ۶۰۰ میلیون ریال برای مرمت قلعه سنگی کوه نمک، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای مرمت مسجد اعظم و ۳۱۰ میلیون ریال برای مرمت مقابر گنبد سبز اختصاص یافته است.

وی افزود: همچنین برای اجرای سازه فضایی تپه قلی درویش یک میلیارد و ۷۰ میلیون ریال و ۴۵۰ میلیون ریال برای دیوارکشی این تپه تاریخی هزینه شده است.

سرپرست دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با بیان اینکه برای مرمت خانه‌های تاریخی اعتبار تخصیص یافته است، گفت: ۶۰۰ میلیون ریال برای مرمت اضطراری خانه تاریخی شاکری، ۲۰۰ میلیون ریال برای مرمت و ساماندهی خانه تاریخی زند و ۳۶۰ میلیون ریال برای خانه تاریخی ملاصدرا صورت گرفته است.

فدائیان افزود: مالکین خانه‌های تاریخی ثبتی در استان می‌توانند با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از بسته‌های حمایتی این اداره کل، که دولت به امر مرمت و احیا اختصاص داده است بهره‌مند شوند.

به گفته سرپرست دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار نیز برای مطالعات بافت تاریخی استان هزینه شد.

فدائیان با بیان اینکه در استان قم بیش از ۳۵۰ اثر تاریخی ثبتی وجود دارد، گفت: برخی از این آثار در نوع خود بی‌نظیر هستند که باید در حفظ و مرمت این آثار تلاش کرد از این رو اعتبارات ملی و استانی برای مرمت این آثار هر ساله تخصیص می‌یابد.

وی افزود: مردم استان قم نیز باید حافظ آثار تاریخی باشند از این رو در صورت مشاهده هرگونه تخریبی سریعا به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گزارش دهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
خواهشن یک فکری هم به ورودی قم ازسمت شهرجعفریه بکنیدهمین طوربلاتکلیف مونده یک عده خدانشناس پولدار/زمین وقلعه های اوقاف راتقسیم بندی میکنند واجاره به رنگ کارها میدند ماخونمون نزدیک بویش ازارمیده چون مدرک درست حسابی ندارند قاچاقی میسازند زیبای شهرراخراب کرده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار