سرپرست دانشگاه تهران گفت: بخشی از هزینه های دانشگاه تهران از طریق انعقاد قرارداد با دستگاه های صنعتی تامین می شود.
کد خبر: ۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵ 02 March 2015

به گزارش ایرنا،  محمود نیلی احمد آبادی  در حاشیه آغاز به کار نمایشگاه دستاوردهای پژوهش درفناوری دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران درجمع خبرنگاران اظهار داشت: آنچه که دانشگاه ها به دنبال آن هستند تولید دانش و خلق ثروت از طریق علم است اما تقاضای پژوهشی برای دانشگاه ها آن طور که باید شکل نگرفته است .

وی با بیان اینکه امیدواریم با پشتیبانی دولت بودجه پژوهشی دانشگاه ها افزایش یابد گفت: از طرفی پژوهش های دانشگاهی باید متناسب با نیاز کشور شکل گیرد.

سرپرست دانشگاه تهران با اشاره به راه اندازی پارک علم وفناوری در این دانشگاه گفت: تمام هدف فعالیت های این پارک ایجاد ارتباط هرچه بیشتر با بخش صنعت است.

وی ازتشکیل موسسات مشترک پژوهشی بین دانشگاه تهران وصنایع بزرگ برای تحقق پژوهش های کاربردی خبرداد و گفت: متاسفانه هنوز نتوانسته ایم آن طور که باید موضوع پایان نامه های مقطع تحصیلات تکمیلی را متناسب با نیاز کشور تعریف کنیم.

وی دلیل عدم تناسب موضوع پایان نامه ها با صنعت را عدم اعلام نیاز پژوهشی صنایع به دانشگاه ها اعلام کرد وگفت: باید ارتباط بین دانشگاه و صنعت در تمامی سطوح شکل گیرد.

نیلی احمد آبادی اظهار داشت : اکنون رایزنی هایی با وزارت خانه های نفت و راه صورت گرفته تا با افزایش موسسات مشترک و تغییر ساختار درفرآیند تعریف طرح های پژوهشی کاربردی بتوانیم آمادگی بیشتری در دانشگاه ها برای رفع نیاز دستگاه ها ایجاد کنیم و از این راه اعتماد لازم را درسازمان ها ودستگاه های اجرایی ایجاد کنیم .


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار