جاسم جادری خواستار ارائه راهکارهای نو برای تشویق مردم به مطالعه و کتابخوانی شد و خاطرنشان کرد: راه اندازی گروه ها و کمپین های کتابخوانی در فضای مجازی یکی از راه هایی است که می توان با کمک آن شهروندان را به کتابخوانی تشویق کرد.
کد خبر: ۹۴۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵ 14 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، جاسم جادری در دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان هرمزگان در سال جاری پیشنهاد جالبی ارائه کرد که می تواند در افزایش کتابخوانی در هرمزگان و رشد این شاخصه در استان بسیار اثر گذار باشد.

وی با اشاره به جایگاه رفیع کتاب، عنوان کرد: قرآن مجید معجزه جاویدان خاتم الانبیاء (ص) کتاب است و  همین نکته بیانگر جایگاه والای کتاب است که همه نکات کلیدی زندگی در این کتاب مبارک ذکر شده است.
 
وی افزود: فرهنگ کتابخوانی به طور شایسته ای در جامعه رواج نیافته و باید با ارائه راهکارهای مناسب نهضت کتابخوانی را تقویت کنیم.
 
استاندار هرمزگان ضمن تاکید بر لزوم بهره گیری از فضای مجازی، بیان داشت: امروزه بیشتر وقت افراد در فضای مجازی سپری می شود و حجم زیادی از اطلاعات به سادگی در اختیار آنها قرار می گیرد که بعضی از این مطالب مفید و کاربردی اما بعضی دیگر کاملا بی ارزش و بدون فایده است.
 
جادری تصریح کرد: هدف ما ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و در نهایت افزایش سطح آگاهی های مردم است که برای تحقق این مهم باید از تمامی ظرفیت های ممکن همچون فضای مجازی استفاده کرد.
 
رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان هرمزگان خواستار ارائه راهکارهای نو برای تشویق مردم به مطالعه و کتابخوانی شد و خاطرنشان کرد: راه اندازی گروه ها و کمپین های کتابخوانی در فضای مجازی یکی از راه هایی است که می توان با کمک آن شهروندان را به کتابخوانی تشویق کرد.
 
وی ادامه داد: برای اینکه مدیران بیش از پیش به گسترش فرهنگ مطالعه اهتمام ورزند از ماه آینده در هر جلسه شورای اداری استان هرمزگان یکی از مدیران دستگاه های اجرایی به معرفی یک کتاب می پردازد.
 
جادری با بیان اینکه نباید کتابخوانی را به یک فضای مشخص محدود کرد، اظهار داشت: نباید مطالعه را فقط از کتابخانه های عمومی موجود طلب کنیم، بلکه در هر مکان پرترددی که امکانات اولیه را داشته باشد، می توان با قراردادن کتاب های مناسب شهروندان را به مطالعه ترغیب کرد.
 
استاندار هرمزگان در خصوص پرداخت سهم نیم درصد درآمدهای شهرداری ها به کتابخانه های عمومی نیز بیان کرد: بخشی از درآمد شهرداری ها از طریق وزارت کشور و استانداری ها تامین می شود و شهرداری ها که خود از بودجه دولتی استفاده می کنند نباید بهانه ای برای پرداخت نکردن سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی داشته باشند.
 
تکمیل پروژه های نیمه تمام کتابخانه های عمومی در هرمزگان با جدیت بیشتری در حال انجام است
 
شایان ذکر است؛ محسن زینلی تختی مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان نیز در این نشست به اقدامات انجام شده در جهت ترویج کتابخوانی اشاره کرد و گفت: تا حد زیادی توانسته ایم نوع نگاه مردم به کتابخانه های عمومی را تغییر داده و با انجام برنامه های جانبی مختلف و تبدیل کتابخانه ها به یک پایگاه فرهنگی، آنها را به حضور در کتابخانه و استفاده از امکانات موجود تشویق کنیم.
 
وی افزود: نشست های کتاب خوان یکی از برنامه هایی است که به صورت ماهیانه در جهت تشویق مردم به مطالعه در کتابخانه های عمومی استان هرمزگان برگزار می شود و در این نشست ها شهروندان کتاب های مورد علاقه خود را به یکدیگر معرفی می کنند.
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در جهت گسترش فضای کتابخانه ای، ضمن تقدیر از استاندار هرمزگان به واسطه حمایت های خود از کتابخانه های عمومی، عنوان کرد: طی دو سال اخیر کار تکمیل پروژه های نیمه تمام کتابخانه های عمومی با جدیت بیشتری در حال انجام است و امیدواریم با تخصیص اعتبار مناسب این کتابخانه ها در موعد مقرر به بهره برداری رسند.
 
دبیر انجمن کتابخانه های عمومی استان هرمزگان در پایان گفت: یکی از مشکلات موجود در استان عدم وجود رشته کتابداری در دانشگاه های استان هرمزگان است که با مساعدت استاندار هرمزگان مقرر شده است، هرسال سهمیه ای جهت تحصیل متقاضیان بومی این رشته در دانشگاه های استان های همجوار در نظر گرفته شود.
 
لازم به ذکر است، در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان هرمزگان که با حضور اکثر اعضاء برگزار شد، فراهم آوردن امکان تحصیل متقاضیان بومی رشته کتابداری در سایر دانشگاه های کشور به صورت بورسیه و گنجاندن برنامه معرفی کتاب در جلسات شورای اداری استان هرمزگان مورد تصویب قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار