معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان گفته است: این درگیری سابقه قبلی داشته و متاسفانه مجددا اینها باهم درگیر شدند. نیروی انتظامی به منطقه اعزام و بر آنجا مسلط هستند.
کد خبر: ۹۴۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵ 14 September 2015
گزارش خبرنگار ما از باغملک حاکی از آن است که در پی درگیری شدیدی که دقایقی قبل در روستای پتک جلالی در باغملک روی داده چندتن از هالی کشته و زخمی شدند. گفته می شود این درگیری ها سابقه قبلی داشته و متاسفانه تاکنون مسئولان شهرستان نتوانسته اند این موضوع را مدیریت کنند و حالا این موضوع به یک بحران تبدیل شده است.

به گزارش تابناک خوزستان، بافت اجتماعی در این منطقه عشایری است. این درگیری طایفه ای پیش از این چندین نفر را مصدوم نموده بود. عده ای هم تا کنون روانه بازداشتگاه شده اند. با این وجود این درگیری ها مورد تایید بزرگان طوایف نیست و آنها در تلاش برای حل و فصل مسائل پیش آمده هستند.

در برخی شبکه های اجتماعی نیز عده ای از شهروندان خواستار سرعت عمل مسئولان شهرستان در مدیریت صحیح و کم هزینه این بحران بوده اند. با این وجود به نظر می رسد عدم آشنایی برخی مسئولان شهرستان با بافت محله ای این منطقه باعث شده تا مدیریت مطلوب این وقایع به تاخیر بیفتد اگرچه فضای فرهنگی و اجتماعی منطقه نیز اجازه حل و فصل سریع مسئله را نداده است.

فرماندار باغملک دقایقی قبل در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص تلفات این حوادث گفت: در حال حاضر در حال بررسی موضوع هستم و باید اطلاعات دقیق تری بگیرم و هم اکنون نمی توانم اطلاع رسانی کنم.

گفته می شود وی و برخی مسئولان در حال عزیمت به این منطقه روستایی هستند و مسئولان قضایی و انتظامی نیز تمهیدات لازم را برای جلوگیری از ادامه این حوادث و حل مسائل پیش آمده در دستور کار قرار داده اند و مسئولان شورای تامین امنیت نیز در این روستا مستقر شدند.

به نظر می رسد نقش بزرگان طوایف و نخبگان و فعالان اجتماعی برای ایجاد فضای آرامش و پیگیری خواسته ها و مطالبات طرفین از مجاری قانونی می تواند بسترساز آرامش در این منطقه باشد.

این منطقه روستایی از مناطق محروم خوزستان است و مردم این منطقه از نظر معیشتی و اقتصادی مشکلات بسیاری دارند.

سردار اسحاقی فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان هم شب گذشته در تماس خبرنگار تابناک خوزستان با وی از استقرار و تسلط نیروی انتظامی بر اوضاع خبر داد.

تکمیلی / خبرهای دریافتی از خبرنگار ما حکایت از کشته شدن 6 نفر در این درگیری ها دارد که درحال پیگیری صحت این خبر هستیم.

به نظر می رسد مسئولان محلی بدلیل بافت عشایری طایفه ای و روستایی منطقه نتوانسته بودند اقدام درخوری انجام بدهند و ضرورت دارد مسئولان استانی در این خصوص ورود و کمک کنند.

تکمیلی2/ معاون امنیتی استاندار خوزستان: آمار کشته شدگان هنوز مورد تایید نیست/ اوضاع در حال حاضر آرام است
معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان به خبرنگار «تابناک خوزستان» گفت: در حال بررسی و پیگیری موضوع هستیم. قدرت الله دهقان در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص تعداد کشته شدگان گفت: این درگیری سابقه قبلی داشته و متاسفانه مجددا اینها باهم درگیر شدند. نیروی انتظامی به منطقه اعزام و بر آنجا مسلط هستند. وی افزود: اخبار غیردقیقی در خصوص کشاه شدگان رسیده که از سوی منابع محلی هنوز تایید نشده ولی زخمی شدن چند نفر به تایید رسیده است. وی در عین حال گفت: ممکن است تا دقایقی دیگر اخبار دقیق تری به دست ما برسد.

تکمیلی 3/ یک منبع آگاه محلی از تایید کشته شدن 8 نفر و زخمی شدن 20نفر در درگیری های امروز خبر می دهد. زخمی های این درگیری به بیمارستان های اهواز اعزام شده اند. درگیری ساعت 18 امروز رخ داد.

تکمیلی4/ در پی انتشار برخی شایعات در شبکه های اجتماعی مبنی بر کشیده شدن درگیری ها و تیراندازی به شهر رامهرمز، فرماندار این شهرستان دقایقی قبل در گفتگو با تابناک خوزستان، وقوع تیراندازی و درگیری را تکذیب نمود و تنها آتش سوزی دو منزل مسکونی را تایید کرد. به گفته وی شورای تامین شهرستان تمهیدات لازم را اندیشیده و با هرگونه اقدام غیرقانونی قاطعانه برخورد خواهد شد. نیروی انتظامی و امنیتی اوضاع این شهرستان را در کنترل کامل دارد و شرایط رامهرمز عادی است. این خبر حکایت از کذب بودن برخی شایعات در خصوص درگیری ها در این شهر دارد.

تکمبلی5/ تا کنون کشته شدن 9 نفر از هموطنان مان در این درگیری ها تایید شده است. فرماندار باغملک امروز از احتمال افزایش کشته شدگان خبر داده است.

تکمیلی6/ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان از کشته شدن 11 نفر در این درگیری 35 دقیقه ای و زخمی شدن16 نفر خبر داده است. بگفته وی سرهنگ رحمن موسوی، همه افرادی که در ایجاد این تنش دخیل بودند شناسایی و بازداشت شدند.

در حال تکمیل...

8کشته و 20زخمی در درگیری خونین در یکی از روستاهای باغملک/ فرماندار: در حال بررسی موضوع هستیم/ معاون امنیتی استاندار: اوضاع  آرام شده است

8کشته و 20زخمی در درگیری خونین در یکی از روستاهای باغملک/ فرماندار: در حال بررسی موضوع هستیم/ معاون امنیتی استاندار: اوضاع  آرام شده است

8کشته و 20زخمی در درگیری خونین در یکی از روستاهای باغملک/ فرماندار: در حال بررسی موضوع هستیم/ معاون امنیتی استاندار: اوضاع  آرام شده است
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خلیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
جناب آقای وزیر کشور چرا برخی مسیولین محلی خود که بخش اعظم این حادثه بر اثر بی تدبیری آنان به وقوع پیوست را بازخواست نمی کنید ؟چرا به داد این مردم فلاکت زده نمی رسید ؟چرا برخی دستگاهها در ریشه یابی وبرخورد با این گونه حوادث با سهل انگاری برخورد می کنند؟ چرا نگرانی برای اتفاقات گاهی بی اهمیت خارج از کشور شما را وادار به به برگزاری چند صد ساعت تجزیه وتحلیل کارشناسانه میکند ؟ آیا جان این مردم برای شما هیچ اهمیتی ندارد؟ آیاهای زیادی هست که در قبال این مردم که ولی نعمتهای شما هستند چه در این دنیا وچه در آخرت باید جوابگو باشید.
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
چی بگم نگم بهتره!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار