کد خبر: ۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵ 03 March 2015
امروز همه آنهایی که دوران تحصیل دانش آموزی را پشت سر گذاشته اند با یادآوری دوران تحصیل خود قبل از آنکه به یاد شور و نشاط روزهای کودکی و نوجوانی خود بیفتند نام ریاضی، علوم، هندسه و ادبیات به ذهنشان متبادر می شود.

ایران با بیش از 12میلیون دانش آموز یکی از کشورهای جوان منطقه و جهان به حساب می آید و لزوم توجه هرچه بیشتر به این قشر از جامعه از جمله الزامات دولت و بویژه وزارت آموزش و پرورش و ورزش و جوانان محسوب می شود.

خاطره  ورزشی دانش آموزان امروز،برای فرزندان خود چه خواهد بود!؟
به گزارش تابناک گیلان،بر هیچکس پوشیده نیست که نخبگان علمی ، سیاسی، فرهنگی ، اقتصادی و ورزشی هر مملکتی از بستر مدارس به بار می نشینند،اما با این اوصاف باید دید در گیلان ما تا چه حد به نیازهای هیجانی دانش آموزان و  مدارس پایه پاسخ گفته می شود.

جمله معروف "عقل سالم در بدن سالم ” بارها و بارها گفته شده و  در دولت یازدهم هم رئیس جمهور محترم هرچند با کنایه بر آن تاکید کردند.

خاطره  ورزشی دانش آموزان امروز،برای فرزندان خود چه خواهد بود!؟

در حال حاضر ورزشکاران بزرگ دنیا از بستر مدارس به جایگاه های رفیع جهانی رسیده اند. در واقع مدرسه محل مناسبی برای شناسایی این ورزشکاران به حساب می آید و پس از آن اصول اولیه حرکات ورزشی به آنها آموخته می شود. ضمن اینکه نوع علاقمندی شان هم مشخص می شود. البته در اینجا یک موضوع مهم پیش می آید و آن این است که دانش آموز علاقمند به شنا چطور می تواند در مدارس گیلان به این رشته بپردازد؟

حال آنکه بسیاری از مدارس گیلان،در خصوص زمین فوتبال گل کوچک هم با مشکل مواجه هستند. این موضوع را می توان به رشته های دیگری نظیر ژیمناستیک و دو و میدانی تعمیم داد . این سه رشته جزو رشته های پایه محسوب می شوند و اهمیت فراوانی دارند که در گیلان هیچ توجی به این موضوع نمی شود.

خاطره  ورزشی دانش آموزان امروز،برای فرزندان خود چه خواهد بود!؟

پیتر ولاپان دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا سال گذشته برای بازدید از پروژه گل،سفری به کشورمان داشت و در خصوص ورزش ایران نکات قابل توجهی را مطرح کرد. دبیرکل وقت کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: ” فوتبال ایران به تمام طبقات تعلق دارد: به دولت ، به آموزش و پرورش، به تربیت بدنی، به رسانه ها، به رادیو و تلویزیون و به ۷۰ میلیون ایرانی .

ایران فاکتورهای مثبت بسیار زیادی دارد تا فوتبال خود را به مدارج بالاتر برساند. درکنارآن فاکتورهایی هم هستند که باید مورد ارزیابی مجدد قرار بگیرند. دولت باید نقش عمده ای در پیشرفت فوتبال ایران بازی کند.

خاطره  ورزشی دانش آموزان امروز،برای فرزندان خود چه خواهد بود!؟

ما همیشه گفته ایم مدارس، پایه اصلی شروع فوتبال که علاقه مندان فراوانی در گیلان دارد،هستند اما امکانات ورزشی در این استان بسیار بسیار ضعیف است.

دبیر هیات فوتبال گیلان در خصوص بعضی از تحرکات مثبت در خصوص فوتبال پایه و توجه به مدارس فوتبال در گیلان، خبرهایی داد که بعضا امیدوار کننده است.

خاطره  ورزشی دانش آموزان امروز،برای فرزندان خود چه خواهد بود!؟

فرزاد سیری در رودسر با بیان اینکه با تشکیل این تعداد مدرسه فوتبال 6هزارو 500هنرجوی فوتبال در آن ساماندهی شده اند افراد ساماندهی شده را در گروه سنی 10،11و 12سال اعلام کرد.

وی با بیان اینکه فدراسیون فوتبال آسیا امسال را سال پایه فوتبال نامگذاری کرده است، افزود: ما هم با همین رویکرد، توجه خود را به رده های پایه فوتبال معطوف کرده ایم.

دبیر هیات فوتبال گیلان اظهار کرد: در نتیجه ما هنرجویان یاد شده از سطح شهرستان های مختلف استان را مورد استعداد یابی قرار داده و در قالب تیم های منتخب به جشنواره استان دعوت کردیم.

سیری اضافه کرد: این هنرجویان با استعداد مورد شناسایی قرار گرفته و در قالب تیم های منتخب در جشنواره کشوری حضور پیدا کردند که در رده های سنی مذکور به اردوهای تیم ملی دعوت شده اند.

دبیر هیات فوتبال گیلان همچنین به شناسایی جوانان و نوجوانان که از دید مربیان تیم ملی جوانان و نوجوانان دور مانده اند اشاره و بیان کرد: این افراد علاقه مند را هم در قالب تیم منتخب استان تشکیل دادیم تا با دعوت مربیان تیم ملی مورد استعداد یابی قرار گیرند.

سیری در بخش دیگری اظهار کرد: هم اکنون استان گیلان تیم هایی در رده های لیگ برتر، دسته اول و زیر گروه برای نوجوانان و جوانان استان دارد که در این رده ها مسابقه برگزار می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون در لیگ برتر بزرگسالان 14تیم، در رده های سنی جوانان و نوجوانان 12تیم، در دسته اول 10تیم و زیر گروه به تعداد نمایندگان معرفی شده از شهرستان ها حضور دارند.

شایان ذکر است؛ دبیر هیات فوتبال گیلان عصر یکشنبه به منظور ارزیابی از لیگ برتر فوتبال گیلان و تماشای دیدار حساس تیم های اول و دوم لیگ برتر گیلان شهرداری رودسر و کادوس ماسال به شهرستان رودسر سفر کرده بود این بازی از دیدارهای معوقه هفته نوزدهم برگزار که با برتری سه بر یک شهرداری رودسر پایان یافت تا شهرداری رودسرهمچنان به روند صدر نشینی در لیگ ادامه دهد و به تنهایی با 40امتیاز و با یک بازی کمتر نسبت به دیگر رقبا در صدر باقی بماند.
منبع: تابناک
برچسب ها: ورزش پایه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار