کد خبر: ۹۵۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲ 16 September 2015
رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: تاکنون شبکه اطلاعات ایران مبتنی بر صوت و تلفن بوده و تغییر این روند به ساختاری که بتواند به شبکه دیتا تبدیل کند، کاری پیچیده است.
خبرگزاری فارس: تبدیل ساختار شبکه اطلاعات ایران به دیتا

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نصرالله جهانگرد عصر امروز در جمع فعالان آی‌تی گیلان در سالن جلسه‌های شرکت مخابرات این استان با اشاره به اختصاص تسهیلات کم‌بهره برای ایجاد دولت الکترونیک در استان‌ها اظهار کرد: مدیران استانی برای شرکت‌های فعال آی‌تی در استان‌ها تصمیم می‌گیرند.

وی ادامه داد: در سطح ملی برای استان‌ها تصمیم‌گیری نمی‌کنیم و دستورالعمل پرداخت تسهیلات به استان‌ها مشخص شده‌است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات چابک‌سازی سازمان اداری کشور با کاهش هزینه و زمان ارائه خدمات را، از دستاوردهای دولت الکترونیک عنوان کرد و افزود: کمک به تحول صنایع و خدمات کشور با کاربرد فناوری‌های جدید با ارزش افزوده از دیگر دستاوردهای دولت الکترونیک در کشور است.

وی گسترش بستر دولت الکترونیک با همکاری شرکت مخابرات و شرکت‌های خصوصی در استان‌ها را مهم دانست و تصریح کرد: تاکنون شبکه اطلاعات ایران مبتنی بر صوت و تلفن بوده و تغییر این روند به ساختاری که بتواند به شبکه دیتا تبدیل کند، کاری پیچیده است.

مدیر عامل شرکت مخابرات گیلان نیز شرکت‌های آی‌تی در این استان‌ را فعال دانست و گفت: مشکلاتی در استان وجود دارد و مخابرات قوی با کمک شرکت‌های مقتدر ایجاد می‌شود.

رضا خضردوست تصریح کرد: مشکلاتی در استان وجود دارد و مخابرات قوی با کمک شرکت‌های مقتدر ایجاد می‌شود.

مدیر کل مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: شرکت‌های بخش خصوصی آی‌تی در جلسه حضور دارند.

سیروس رضایتی گفت: تعامل بخش دولتی دانشگاه و بخش‌خصوصی از موضوع مهم در بخش فناوری و اطلاعات است.

رئیس نظام صنفی رایانه گیلان نیز در نشست مذکور با اشاره به فعالیت شرکت‌های آی‌تی در این استان اظهار کرد: در گیلان 470 شرکت و 282 مشاور و کارشناس و 143 فروشگاه و 900 عضو فعال در حوزه آی‌تی فعالیت می‌کنند.

محمد بخشی‌نژاد تصریح کرد: تلاش شده مشارکت حداکثری شرکت‌ها در راستای اجرای دولت الکترونیک در استان داشته‌باشیم.

وی خواستار اجرای پروژه‌های فنی در استان‌ها توسط شرکت‌های بومی شد و خاطرنشان کرد.: هفت تا نهم مهر ماه نمایشگاه الکامپ در گیلان دایر می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار