بخشدار آبپخش خبر داد
بخشدار آبپخش از خسارت 43.5 میلیارد تومانی طوفان به نخلداران آبپخش در اثر طوفان عصر پنجشنبه خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰ 16 September 2015
تابناک بوشهر: علی مردانلو امشب در جمع شرکت‌کنندگان در اولین جشنواره ملی، فرهنگی و گردشگری شکرانه زکات خرما اظهار داشت: نخلستان یکی از ظرفیت‌های مهم آبپخش است و باید از این ظرفیت برای توسعه همه جانبه بخش استفاده کنیم.

وی افزود: اعتقاد دارم تنها راه توسعه اقتصادی در آبپخش فروش خرما نیست و باید از ظرفیت‌هایی مانند صنایع دستی و گردشگری نیز در راستای تقویت بنیه اقتصادی بخش استفاده کنیم.

بخشدار آبپخش خاطرنشان کرد: معرفی ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های طبیعی آبپخش، انعکاس سختی‌هایی که کشاورزان با آن مواجه هستند، توسعه سرمایه‌گذاری، بازاریابی و فروش خرما و ... از اهدافی است که در نخستین جشنواره ملی، فرهنگی و گردشگری شکرانه زکات خرما به آن توجه داریم.

مردانلو با اشاره به خسارات طوفان پنج‌شنبه گذشته (19 شهریور) به نخلستان‌های آبپخش بیان داشت: ورزش طوفان و تگرگ خسارت‌های زیادی به کشاورزان منطقه وارد کرد و در اثر آن شاهد ریزش ثمر خرمای نخیلات منطقه آبپخش بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: صدمه به نخیلات و قطع بخشی از نخیلات منطقه آبپخش از دیگر خساراتی است که این طوفان به بدنه کشاورزی این بخش وارد کرده است.

این مسئول اذعان داشت: جبران خسارت کشاورزان از اولویت‌هایی است که پس از طوفان با جدیت به آن توجه داریم و در این زمینه پیگیری‌های گسترده‌ای انجام داده‌ایم.

بخشدار آبپخش عنوان کرد: هم‌اکنون کارشناسان ارزیاب صندوق بیمه محصولات کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان در منطقه آبپخش حضور دارند و در حال برآورد میزان خسارت کشاورزان هستند.

مردانلو افزود: بر اساس برآوردهای اولیه بر اثر این طوفان شاهد ریزش 20 هزار تن خرما بوده‌ایم و این موضوع خسارت 43 میلیارد و 500 میلیون تومانی به کشاورزان وارد کرده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار