تابناک: برخلاف تصور مردم اصفهان و ارتباط نزدیک کابینه با اصفهان، اما تصمیماتی که در برخی امور از سوی وزارت خانه ها در مورد اصفهان گرفته شده است، چندان به کام مردم این استان خوش نیامده و نتوانسته توقع آنها از یک اصفهانی دولت تدبیر و امید را برآورده سازد.
کد خبر: ۹۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 16 September 2015
به گزارش تابناک اصفهان، علی طیب نیا، وزیر اقتصاد و دارایی ، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، محمود حجتی، وزیر امور جهاد کشاورزی، حسین دهقانی پوده، وزیر دفاع، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمود واعظی وزیر ارتباطات را می توان از جمله اصفهانی‌های کابینه روحانی نام برد.

افرادی که یا زاده اصفهان هستند و یا اصل و نسبی اصفهانی دارند و به واسطه حضور در دولت یازدهم توقع مردم اصفهان هم از آنها برای توجه بیشتر به امور اصفهانی بیشتر می رود.

برخلاف این تصور مردم اصفهان و ارتباط نزدیک کابینه با اصفهان، اما تصمیماتی که در برخی امور از سوی وزارت خانه ها در مورد اصفهان گرفته شده است، چندان به کام مردم این استان خوش نیامده و نتوانسته توقع آنها از یک اصفهانی دولت تدبیر و امید را برآورده سازد.

شاید تصمیم اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص جداسازی جشنواره فیلم نوجوان از بخش کودک از اصفهان را بتوان نمونه بارز این بی‌مهری علی جنتی در حق همشهریان خود به شمار آورد.

با وجود کارنامه مشخص اصفهان در این جشنواره و اثبات میزبانی شایسته از سوی اصفهانی‌ها در دوره‌های گذشته جشنواره، اما وزیر اصفهانی وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته، اعلام کرد که دو بخش جشنواره از هم جدا خواهد شد و نوجوان جشنواره به همدان منتقل می‌شود!.

اما این تنها وزیر فرهنگ نبوده که نتوانسته اصفهانی‌ها را از خود راضی نگه دارد، بلکه در مباحث اقتصادی استان نیز، وزران مرتبط با این حوزه‌ها با وجود اطلاع از وضعیت استان اصفهان در حوزه های مختلف اقتصادی اعم از تولید و به ویژه مالیات و بودجه که جزو چالش‌های اساسی استان به شمار می رود، اقدام موثری انجام نداده اند.

اصفهان در دریافت بودجه از دولت در ردیف یکی مانده به آخر بوده است اما این در حالی است که، حضور وزیر اقتصاد اصفهانی در کابینه هم تاکنون صدای اعتراض اصفهان را به کابینه نرسانده است.

از سوی دیگر طیب‌نیا یکی از وزرایی است که با برخی نمایندگان اصولگرای اصفهان در مجلس، ارتباط بسیار نزدیکی دارد اما با این وجود، یا نمایندگان اصفهان در انتقال مشکلات جدیت کافی را به خرج نداده‌اند یا گوش وزیر بدهکار حرف همشهریان خود نیست.

همچنین وضعیت واحدهای تولیدی استان اصفهان طی سال های اخیر شرایط رکود نسبی را برای آنها رقم زده است و این در حالی است که سیاست‌های ضدتورمی دولت که شاید بتوان آن را تخصص طیب نیا دانست، هم نتوانست به کمک صنعت نصف جهان بیاید.

علی طیب نیا که رساله دکترای خود را با عنوان "تورم ساختاری در ایران" ارائه داده است اما با گذشت دو سال و نیم از عمر دولت و وزارت خود در حوزه‌ای که متخصص آن به شمار می‌رود، حرفی برای گفتن نداشته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار