کد خبر: ۹۵۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 16 September 2015

به گزارش تابناک تبریز ، پیام آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی به کنگره بین المللی استاد شهریار به شرح زیر می باشد:

بی تردید آثار ارزشمند و اشعار نغز استاد شهریار از مصادیق بارز فرمایش پیامبر «صلی الله علیه و آله» است که فرمودند: «ان فی شعر لحکه». در میان سخنوران دوران و شاعران نامی کمتر شاعری به روزگار خویش به شهرت و آوازه شهریار دست یافته است. اصولا راز اصلی آوازه حقیقی وی در این نکته مهم نهفته است که کلامش را به لطافت دین پیوند زده و خود عشق وافری به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت خصوصا به مولای متقیان و سید الشهدا داشت.

زنده یاد شهریار به یمن تقرب به پیشگاه لایزال الهی در آن هنگام که سراپای وجودش آکنده از عشق بود صلای پرشکوه کلام هنری را به اوج میرساند و با آفریدن سرودهای مذهبی آثار بدیعی خلق می کردکه گذشت زمان هرگز نتواند غبار فراموشی بر آن بنشاند.

مضامین قرآنی و فرهنگ عاشورایی شاخصه های عرفان علوی در شعر شهریار به وضوح و به طور کامل مشهور است حتی در منظومه حیدربابایه سلام هویت دینی به شکل روشنی قابل مشاهده است.

استاد شهریار بخش آخر عمر خویش را در استخدام انقلاب، ولایت فقیه و دفاع مقدس قرار دارد. ایشان دلداده ی واقعی امام خمینی بودند و بارها در اشعار خود این ارادت را بیان نمودند. در دوران ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای نیز ابیات زیادی از سر عشق و مودت به ایشان سرودند.

گفتنی است، کنگره بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار با محوریت «فرهنگ دینی و انقلابی» با حضور حجت الاسلام ناطق نوری، رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری و مقامات کشوری و استانی در تالار وحدت دانشگاه تبریز در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار