معاون شهرسازی شهردار تهران نسبت به حفظ حریم پیرامونی پایتخت به عنوان تنفس‌گاه تهران تاکید کرد.
کد خبر: ۹۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰ 03 March 2015
به گزارش ایسنا، نادری در نشست تحلیلی رفع اثر از تخلفات ساخت و ساز در منطقه سنگان با بیان اینکه تهران در سال 93 ، 105 روز هوای ناسالم را تجربه کرده است، گفت: ما در شهری زندگی می‌کنیم که روزانه 500 میلیون متر مربع فاضلاب تولید می‌شود که بعضا این فاضلاب به مناطق جنوبی تهران رفته و در مزارع صیفی‌جات استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه ما در شهری زندگی می‌کنیم که روزانه 8000 تن زباله تولید شده و برخلاف استانداردهای جهانی در برخی مناطق تهران روزانه 3 تن زباله جمع‌آوری می‌شود، گفت: در حالی در تهران روزانه 50 هزار تن نخاله ساختمانی تولید می‌شود که در هیچ جای دنیا چنین حجم تولید آلایندگی وجود ندارد و این در حالی است که در حوزه آلودگی صوتی نیز روزانه 75 دیسیبل آلودگی صوتی تولید می‌شود و شاهد تردد پنج میلیون خودرو در تهران هستیم و این در حالی است که تنها 40 درصد خودروها در تهران شماره‌گذاری می‌شود و 850 میلیون لیتر سوخت در تهران سوزانده می‌شود که این مسائل نشان‌دهنده اهمیت حفاظت از حریم به عنوان تنفس‌گاه شهر تهران را نشان می‌دهد.

معاون شهرسازی شهردار تهران با اشاره به وسعت حریم تهران گفت: باید پای حریم تهران بایستیم چراکه معتقدیم حریم تنفس‌گاه تهران است.

وی با بیان اینکه در این مدت سعی کرده‌ایم که تهران بزرگ نشود، گفت: با این وجود روستاها و آبادی‌های اطراف تهران بزرگ شد و وسعت آنها به پایتخت رسید.

نادری با بیان اینکه سعی کردیم جلوی رشد بی‌رویه تهران را بگیریم اما روستاهای اطراف بزرگ شدند، گفت: در سال 57 بیش از 23 شهر و آبادی در اطراف تهران وجود داشت، اما امروزه شاهد رشد روزافزون شهرها و آبادی‌های اطراف تهران هستیم و این نشان می‌دهد که باید از باقیمانده شهر تهران حفاظت کنیم چراکه حریم تنفس‌گاه شهر تهران است.

معاون شهرسازی شهردار تهران با بیان اینکه اگر از حریم تهران دفاع نکنیم، مرگ تدریجی پایتخت را رقم می‌زنیم، گفت: باید کاری کنیم که تهران برای نسل‌های آینده نیز باقی بماند.

وی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی عباس‌آباد نیز با رد این انتقادات گفت: در دو دهه قبل قرار بود که همه ادارات و سازمان‌های دولتی در اراضی عباس‌آباد تجمیع شود که این موضوع بعد از مدتی منتفی شد.

نادری با بیان اینکه اراضی عباس‌آباد 559 هکتار است که بخش زیادی از آن در اختیار مصلی قرار دارد، گفت: در محدوده شرق اراضی عباس‌آباد مکان‌های فرهنگی همچون باغ‌موزه، کتابخانه ملی و... ایجاد شده است که کاربری مغایر با فضای سبز ندارد و در حال حاضر رویکردمان در اراضی عباس‌آباد ساخت و ساز نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار