سخنگوی وزارت ارشاد در نشست خبری :
به گزارش تابناک تبریز ، حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه علی‌اکبر صفی‌پور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، ظهر امروز(26شهریور) در نشست خبری با خبرنگاران که در تالار خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی برگزار شد به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند .
کد خبر: ۹۶۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ 17 September 2015

سخنگوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: ما نهاد مسئول در امور فرهنگی هستیم اما تمامی اختیارات را نداریم، یک نوزدهم بودجه فرهنگی کشور در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما باید پاسخگوی تمامی اتفاقات فرهنگی باشیم.

وی گفت: خبرنگاران سفیران روشنگری و اطلاع رسانی جامعه هستند و در حقیقت در دنیای امروز رسانه‌ها و مطبوهات رکن چهارم قدرت در نظام دموکراسی دینی محسوب می‌شوند. و مطبوعات نقش اول را در توسعه مادی و معنوی کشور ایفا می کند.

معاون حقوقی و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: خبرنگاران در تحقق سیاست های کلان برنامه ششم توسعه کشور نقش تبیین گری دارند.

نوش آبادی رسانه را در کنار قوای سه گانه کشور، قدرت چهارم تأثیرگذار عنوان کرد و افزود: رسانه در واقع پل ارتباطی میان جامعه و حاکمیت است، رسانه‌ها می‌توانند با ایجاد رابطه‌ای شفاف و سازنده در راستای اعتلا و پیشرفت‌های جامعه گام بردارند.

وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب درباره فرهنگ، ادامه داد: رسانه‌ها و مطبوعات می‌توانند در تحقق هویت ایرانی، اسلامی در چارچوب سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در جهت ارتقاء فرهنگ ایرانی، اسلامی و هویت اسلامی نقش تبیین‌گر و بسترساز را ایفا کنند.

وی با تأکید بر حفظ جایگاه انتقادی رسانه‌ها، تصریح کرد: رسانه‌ها چشم بینای مردم هستند و لازم است با روحیه انتقادی نه تخریبی ضعف‌ها را منعکس و مطالبه‌گری کنند، انتقاد باید به قصد اصلاح باشند و تخریب و حاشیه‌سازی نباشد.

وی در ادامه با انتقاد از انتقاد تخریبی برخی رسانه ها گفت: برخی رسانه ها به دنبال تخریب دولت هستند، اما شناخت نقاط ضعف کار چندان سختی نیست بلکه رسانه ها باید در تبیین و اطلاع رسانی نقاط قوت نیز تلاش کنند.

معاون حقوقی و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دستیابی به اطلاعات صحیح و آزاد را حق مردم دانست و خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید اجرایی شدن حق دسترسی آزاد به اطلاعات است که به هر شهروندی این حق را می دهد تا از اطلاعات غیرمحرمانه و فوق سری کشور اطلاع پیدا کند.

وی افزود ، مخابره اطلاعات سرّی جرم و مخالف با قانون است، اما آگاهی ملت و مردم از اطلاعات و اخبار آزاد و عمومی حق مردم است و هیچ نهادی نمی‌تواند در مقابل آن بایستد

وی با اشاره به امپراتوری رسانه ای در جهان خاطرنشان کرد: امروز دنیای غرب با امپراتوری رسانه ای خود سعی در به کرسی نشاندن اهداف و خواسته های خود دارد و جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که اهداف عالی و شعارهای انسان دوستانه ای دارد نقش اساسی در انعکاس اخبار و اطلاعات به سراسر دنیا را دارد.

نوش آبادی گفت:برای اینکه بتوانیم از ظرفیت رسانه های دیجیتالی استفاده کنیم و شاهد افزایش کمی و کیفی آن باشیم شبکه ملی فرهنگ را تاسیس کردیم تا همه شبکه های دیجیتال را به هم پیوند داده و شاهد هم افزایی بیشتر باشیم.

سخنگوی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نگاه افراطی به مسایل هنر نیست، ادامه داد: برخی از رسانه های داخلی سعی می کنند پیشرفت را به صورت شکست جلوه دهند و پیشرفت و موفقیت های دولت را کم اثر جلوه دهند.

به گزارش خبرنگار ما ، علی‌اکبر صفی‌پور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در این نشست خبری به ارائه گزارشی از وضعیت رسانه‌ها و مطبوعات استان پرداخت.

وی وضعیت رسانه‌های استان را مطلوب عنوان کرد و افزود: استان آذربایجان شرقی بعد از تهران دومین استان کشور از جهت کمیت رسانه های مطبوعاتی، خبرگزاری ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی است.

صفی‌پور ادامه داد: استان آذربایجان شرقی با داشتن 250 روزنامه، مجله، خبرگزاری، پایگاه اطلاع‌رسانی و دیگر موارد از جمله استان‌های فعال در عرصه رسانه و اطلاع‌رسانی و ایجاد ارتباط میان مردم و حاکمیت است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره‌های بزرگ استانی و کنگره بین‌المللی استاد شهریار، ابراز داشت: در استان‌های مختلف کشور برای برگزاری کنگره‌های بزرگ، یک سازمان مشخص متصدی امر است، اما استان آذربایجان شرقی متولی ثابت برای برگزاری کنگره‌ها ندارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تشکر از برگزارکنندگان کنگره استاد شهریار، ابراز داشت: حضور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای کنگره استاد شهریار سال گذشته به جهت شرح وظایف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، اما در کنگره امسال اداره فرهنگ و ارشاد متولی و همکار اجرایی نبوده است.

وی ادامه داد: برگزاری این کنگره امسال از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی بود، حوزه هنری به جهت احساس مسؤولیتی که داشت برگزاری کنگره امسال را با محوریت فرهنگ دینی و انقلابی بر عهده گرفت و از حوزه هنری جای تشکر باقی است.

صفی‌پور در پایان از برگزاری کنگره بزرگ استاد شهریار سال آینده از سوی بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان با مشارکت تمام دستگاه‌های مسؤول در فرهنگ خبر داد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار