معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر:
تابناک- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر دارای ۸ شهرستان بندری است که برای ممانعیت از ورود مبتلایان به کرونا به استان باید پایش دقیق صورت گیرد.
کد خبر: ۹۶۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷ 19 May 2021
پایش ملوانان در ۸ شهرستان بندری استان بوشهر ضروری است

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، محمدتقی ایرانی در نشست ستاد مقابله  با کرونای استان بوشهر افزود: افرادی که قصد سفر به بندرهای بوشهر را دارند باید استانداردهای بین المللی و پروتکل‌های بهداشتی داخلی مصوب را به رسمیت بشناسند و رعایت کنند.

وی اضافه کرد: بر این اساس لازم است قرنطینه ۲ هفته‌ای با هزینه شخصی مسافران یا کشور آنها پس از ورود به کشور صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر ادامه داد: نگرانی از شیوع ویروس کرونای آفریقایی و هندی در مرز استان‌های جنوبی شامل سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر وجود دارد و ستاد ملی مقابله با کرونا نیز بر مراقبت جدی از این مبادی تاکید دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به خطر شیوع انواع ویروس جهش یافته کرونا در منطقه پارسیان، افزایش مراقبت‌ها در مبادی ورودی جنوب استان ضروری است در همین ارتباط فرماندار عسلویه با کنترل و مراقبت شدید از شیوع موج پنجم کرونا در استان پیشگیری کند.

 ایرانی افزود: با توجه به اینکه طیف گسترده ای از کارگران از هرمزگان و سایر استان‌های جنوبی در منطقه پارس جنوبی شاغل هستند لازم است نیروهای انتظامی، فعالان بهداشت و درمان و بویژه عوامل شرکت‌های این منطقه مراقبت لازم و جدی را اعمال کنند و در صورت مشاهده موردی مشکوک به ویروس جهش یافته هندی و آفریقایی، به دانشگاه علوم پزشکی اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر شیب تند شیوع کرونا روبه کاهش است اضافه کرد: اقدام نیروی انتظامی برای کنترل سفرها در ورودی استان و اعمال سایر محدودیت‌های تردد در روند کاهشی شیوع ویروس کرونا تاثیرگذار بوده و  جای قدردانی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با اشاره به آغاز امتحان‌های حضوری پایه های نهم و دوازدهم متوسطه گفت: پروتکل‌های بهداشتی شامل ضدعفونی، تهویه مناسب فضا و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی در حوزه‌های امتحانی به طور جدی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی رعایت می‌شود.

دکتر ایرانی با بیان اینکه ۲۷ هزار دانش‌آموز نهم و دوازدهمی به صورت حضوری در آزمون پایان سال شرکت می‌کنند، افزود: به والدین دانش‌آموزان اطمینان خاطر داده می‌شود که مدارس و دانشگاه علوم پزشکی تلاش می‌کنند این امتحانات در کمال سلامت و بهداشت برگزار شود.

وی ادامه داد: ستاد انتخابات استان بوشهر مقدمات و زمینه‌های لازم برای برگزاری ایمن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را فراهم کرده‌ و در این راستا می‌توان به افزایش شمار صندوق‌های رای در مناطق پر ازدحام، پیش بینی لازم برای تهیه مواد لازم ضدعفونی کننده فضا و دست افراد و تهویه مناسب اشاره کرد.

دکتر ایرانی اعلام کرد: تا این لحظه هیچ‌گونه جلسه انتخاباتی حضوری در استان در نظر گرفته نشده و نامزدهای شوراهای شهر و روستا نیز برای تبلیغات انتخاباتی و ارائه برنامه‌های خود از فضای مجازی و نامزدهای ریاست جمهوری نیز از ظرفیت مناظره‌های تلویزیونی استفاده می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر از مردم خواست در ساعت‌های نخست روز انتخابات برای به صندوق انداختن رای خود در حوزه‌ها حضور پیدا کنند تا تجربه سال‌های گذشته و ایجاد ازدحام در ساعت‌های پایانی روز تکرار نشود.

دکتر ایرانی با اشاره به آغاز فصل گرما در بوشهر، افزود: با توجه به نقش استفاده از کولرهای گازی در شیوع بیشتر کرونا، لازم است اصناف، اداره‌ها و مردم نسبت به تهویه مناسب فضا اقدام کنند و صدا و سیما نیز آموزش لازم را در این زمینه ارائه کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار