اولین دوره انتخابات شورا‌ها در تاریخ هفتم اسفندماه سال ۷۷ مثل ۶۵۰ شهر کشور در شهر ملایر هم برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲ 22 May 2021
نگاهی به انتخابات اولین دوره شورای اسلامی شهر ملایر (سال ۱۳۷۷)
 
 
پس از بازشماری صندوق‌ها مشخص شد که در حوزه انتخابیه شهر ملایر از (مجموع ۸۹۵۱۱ نفر) واجد شرایط رأی، تعداد ۵۳۱۲۸ نفر (مشارکت ۵۹.۳۵ درصدی) رأی خود را به ۵۵ صندوق مشخص شده پر مناطق مختلف شهر انداخته اند که پس ازشمارش، ۵۱۹۶۹ رای مورد پذیرش ناظران انتخابات قرار گرفت.

به گزارش تابناک همدان، از بین ۹۰ داوطلب موجود، خانم "عفت بختیاری "که دبیر و دارای مدرک لیسانس بود با (۷۱۰۸ رای)، اولین نفری بود که حضور خود در بین ۷ عضو اصلی اولین دوره شورای اسلامی شهر ملایر را تثبیت کرد.

نفر بعدی، آقای "سید مهدی حسینی "که ایشان هم یک چهره فرهنگی با مدرک فوق دیپلم بود (۶۷۵۵ رای) را کسب کرد و در جایگاه دوم ایستاد.

نفر سوم آقای "سید احمد محمدی "معروف به بلورفروش با مدرک ششم ابتدایی و از کسبه معتمد شهر بود که (۶۵۲۴ رأی) به دست آورد.

آقای "حمید شیرزادی "هم از معتمدین آن زمان شهر که کارمند بانک ملی بود و مدرک دیپلم داشت با (۶۴۲۸ رای) در رتبه بعدی قرار گرفت.

آقای "مجتبی عباسی" پزشک شناخته شده شهر که دارای مدرک دکترای طب بود هم با (۵۶۱۷ رای) در جایگاه بعدی قرار گرفت.

آقای "سید رحمان حسینی " باز هم از چهره‌های فرهنگی شهرستان با مدرک فوق دیپلم (۵۰۲۲ رای) را به دست آورد و راهی اولین شورای شهر ملایر شد.

آقای "رحیم بقالی " از کسبه شناخته شده ملایر با مدرک دیپلم به عنوان آخرین نفر حلقه اصلی شورای شهر ملایر در دوره اول با (۴۷۸۶ رای) به این نهاد نظارتی و قانونی گذاری شهر راه یافت.

آقای علیرضا افسر (۴۵۹۱رأی) و خانم فرشته جوادی (۴۴۹۲رأی) هم به عنوان نفرات علی البدل شورای اول اعلام شدند.

در رای گیری داخلی این افراد، آقای سید احمد محمدی رئیس و سیدمهدی حسینی نائب رییس شورا و آ*قای حمید شیرزادی خزانه دار شورا معرفی شدند.

در دوره اول به واسطه نارسایی قوانین، ناآشنایی و عدم همراهی مدیران اجرایی شهر با قوانین موجود، طبیعی بود که کار‌ها به روال پیش نرود و همین امر اختلافاتی را در بین اعضا باعث شود.

همین مسائل منجر به استعفا و کناره گیری آقایان سید احمد محمدی و دکتر مجتبی عباسی شد.

برای تکمیل اعضای شورا، آقای علیرضا افسر چهره فرهنگی ملایر با داشتن مدرک لیسانس که در انتخابات اسفندماه سال قبل به عنوان عضو علی‌البدل شناخته می‌شد، وارد حلقه اصلی نفرات شورا شد.

خانم فرشته جوادی دیگر چهره فرهنگی با مدرک لیسانس هم که در انتخابات شورا‌ها نفر دوم علی البدل بود، وارد شورای اسلامی شهر ملایر شد تا لیست ۷ نفره شورای اسلامی شهر ملایر برای مدت زمان قانونی باقیمانده، کامل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار