در سال گذشته ۴۷۰۰ ماینر در استان فارس کشف و ۵۱ میلیارد ریال در مصرف برق صرفه جویی شد.
کد خبر: ۹۶۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶ 23 May 2021

کشف ۴۷۰۰ دستگاه استخراج رمز ارز در فارسبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: طی سال گذشته و با همراهی دستگاه‌های قضایی و انتظامی، ۴۷۰۰ دستگاه ماینر (استخراج رمزارز) در حوزه تحت مدیریت این شرکت کشف و ضبط شده است.
حسین صالحی گفت: با توجه به افزایش تمایل برای فعالیت در بازارمالی ارز‌های دیجیتال در کشور، شاهد افزایش تقاضا برای نصب دستگاه‌های ماینر هستیم که عمدتا به دلیل ناآگاهی، به شکل غیرقانونی نصب و استفاده شده است.
وی با اشاره به همکاری تنگاتنگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز با دستگاه‌های قضایی و انتظامی در شناسایی و برخورد قانونی با متخلفان در این زمینه، گفت: سوءاستفاده برخی مشترکان از انرژی برق و اقدام به استخراج رمزارز، طی یکسال گذشته منجر به خسارت قابل توجهی به شرکت توزیع برق شیراز شده است.
صالحی با بیان اینکه وارد شدن این حجم از خسارت به دلیل مصرف غیرمجاز ۶۸۰۰ مگاوات ساعت انرژی برق بوده است، یادآور شد: طرح شناسایی و برخورد با سوءاستفاده کنندگان از برق و نصب کنندگان دستگاه‌های استخراج رمزارز غیرقانونی، همچنان با جدیت ادامه دارد.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز در ادامه گفت: با شناسایی و رفع عیب ۵۹۵۸ کنتور معیوب در آزمایشگاه مرکزی این شرکت، خوشبختانه بیش از ۵۱ میلیارد ریال، صرفه‌جویی در مصرف انرژِ برق را شاهد بوده‌ایم.
او از تشدید اقدامات برنامه ریزی شده برای مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی برق در ایام تابستان خبر داد و گفت: در راستای اهداف کنترل مصرف غیر مجاز مشترکین جمع آوری ریسه‌های برق از مراکز تجاری و همچنین دستکاری کنتور و جمع آوری کنتور‌های معیوب در بررسی قرار گرفت.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته اقدامات مرتبط با مدیریت مصرف انرژی برق، منجر به صرفه‌جویی بالغ بر ۲۵۰ مگاوات شده است.
صالحی اضافه کرد: یکی از راهکار‌های کاهش هزینه برای مشترکان حذف بار پنهان است، که این امر با خروج کامل دستگاه‌ها از جریان برق حاصل میشود، زیرا این دستگاه‌ها در زمان حالت آماده به کار (standby) با توجه به توان مصرفی بین ۵ تا ۳۰ درصد توان نامی برق مصرف خواهند کرد.

برچسب ها: کشف ، ماینر ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار