معاون امور صنایع سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان مرکزی گفت: ثبت نام طرح تسهیلات جهش تولید و تام از طریق سامانه بهین یاب آغاز شد.
کد خبر: ۹۶۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹ 24 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، عادل لهراسبی ، با اشاره به محورهای اولویت دار وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به نام گذاری و شعار سال به نام تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی توسط مقام معظم رهبری ، در راستای تحقق شعار سال محورهای اولویت دار وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۰به سازمان صمت سراسر کشور ابلاغ شده که شامل فعال کردن ظرفیت های خالی ، نهضت ساخت داخل، فعال سازی واحدهای راکد، تکمیل طرح های نیمه تمام، پیشران و گلوگاهی ، توسعه مناطق محروم و کمتر برخوردار ، احیا، فعال سازی و توسعه معادن مقیاس کوچک ، تامین مالی اصناف تولیدی ، توسعه صادرات غیرنفتی و طرح های فناورانه می باشد .
وی درباره طرح تسهیلات جهش تولید و تام گفت: درهمین راستا وزارت صمت طرحهای تسهیلاتی جهش تولید و تام را فعال کرده است و متقاضیان واجد شرایط می توانند از طریق سایت بهین یاب درخواست خود را ثبت و برای پیگیری به بانک های عامل منتخب برای تشکیل پرونده مراجعه کنند.
معاون امور صنایع سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان مرکزی شرایط استفاده از تسهیلات مذکور را برشمرده و افزود: متقاضیان دریافت تسهیلات جهش تولید باید جواز تاسیس و یا مجوز صنفی معتبر از وزارت صنعت، معدن و تجارت برای متقاضیان استفاده از تسهیلات (ثابت و در گردش) برای تکمیل طرح های نیمه تمام را دارا باشند .
لهراسبی افزود: دارابودن یکی از مجوزهای پروانه بهره برداری، گواهی فعالیت صنعتی و یا کارت شناسایی معتبر برای متقاضیان استفاده از تسهیلات سرمایه ثابت (برای توسعه) و سرمایه در گردش و همچنین واحدهای تولیدی با ویژگی های صنایع با ارزش افزوده بیشتر، صادراتی بودن محصول تولیدی به استثنای مواد اولیه و خام، پیشران بودن و جایگاه در زنجیره ارزش و برخورداری از توان اشتغال زایی در اولویت انتخاب خواهند بود.
وی ادامه داد: طرح های فناورانه که دارای مجوز از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری دارند و واحدهایی که در رابطه با توسعه صادرات غیرنفتی فعال می باشند و دارای پروانه بهره برداری کارت شناسایی گواهی فعالیت صنعتی می باشند نیز مشمول این طرح خواهند شد .
معاون امور صنایع سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان مرکزی درباره شرایط تسهیلات گفت: اولویت اصلی پرداخت تسهیلات با آن دسته از متقاضیان است که عمدتا دارای مشکلات نقدینگی بوده و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار، مشکلی برای راه اندازی یا افزایش تولید نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به راه اندازی سریع، انجام نوسازی و بازسازی لازم و تثبیت و یا افزایش تولید و اشتغال باشند، همچنین میزان تسهیلات قابل پرداخت به هر بنگاه اقتصادی، براساس نیاز واقعی بنگاه و بررسی های کارشناسی مراجع ذیصلاح از جمله بانک عامل خواهد بود.
لهراسبی درباره شرایط تسهیلات تام هم گفت: دارا بودن جواز تاسیس (ایجادی / توسعه)، پروانه بهره برداری صنعتی ، معدنی و سایر مجوزات معدنی معتبر از وزارت صنعت، معدن و تجارت برای متقاضیان استفاده از تسهیلات (ثابت و درگردش) از شروط متقاضیان دریافت این تسهیلات می باشد .
وی افزود: پرداخت تسهیلات به اولویت های سرمایه گذاری به منظور تامین مالی واحدها و پروژه های معدنی و صنعتی. همچنین میزان تسهیلات قابل پرداخت به هر بنگاه‏ اقتصادی، براساس نیاز واقعی بنگاه و و بررسی های کارشناسی مراجع ذیصلاح از جمله بانک عامل خواهد بود.
معاون امور صنایع سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان مرکزی با بیان این که نرخ سود تسهیلات را، براساس مصوبه شورای پول و اعتبار است یادآورشد : شناسایی، اولویت بندی و اعلام فهرست پروژه های مرتبط با زنجیره معدنی و صنایع معدنی از طریق کمیته ای مشترک بین ایمیدرو و معاونت طرح و برنامه وزارت صمت صورت می گیرد و حداقل ۵۰ % منابع مالی فوق به این حوزه تخصیص می یابد. در بخش صنعت ( ۵۰% باقیمانده)، اولویت بندی طرح ها با معاونت طرح و برنامه وزارت صمت خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار