مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم با اشاره به کاهش خاموشی ها در روز گذشته به دلیل ورود نیروگاه های جدید به مدار سراسری ابراز امیدواری کرد مشکل قطعی های اخیر با همراهی همه مسؤولان و مردم حل و فصل شود.
کد خبر: ۹۶۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲ 26 May 2021

به گزارش تابناک قم، مهدی آهنین پنجه در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان با بیان آماری از مصرف برق در بخش های مختلف استان گفت: ادارات، سازمان ها، مدارس، مساجد و مراکز حوزوی و دانشگاهی حدود ۸ درصد برق استان را مصرف می کنند، ضمن آن که این عدد در بخش کشاورزی، ۱۳ درصد است.

وی افزود: بخش صنعت و همچنین مشترکان خانگی به ترتیب ۳۰ و ۳۶ درصد برق استان را مصرف می کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم در ادامه تعداد مشترکان خانگی برق را در استان ۴۱۵ هزار مشترک اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۲۰ هزار مشترک، پُرمصرف هستند که تماس با تک تک آن ها برای رعایت مصرف و ضرورت نصب کنتور هوشمند ادامه دارد، ضمن آن که هزینه برق این مشترکان پُرمصرف ۱۶ درصد بیش از سایر مشترکان است.

وی همچنین گفت: ۳۰۰ هزار مشترک برق در استان قم به عنوان مشترکان خوش مصرف شناخته می شوند و البته ۱۰۰ هزار مشترک نیز به عنوان کم مصرف ها، مشمول برق امید یا همان برق رایگان هستند.

آهنین پنجه سپس به کاهش خاموشی ها در استان در روز سه شنبه چهارم خرداد ماه توجه داد و اظهار کرد: ورود برخی نیروگاه های تعمیرشده به مدار سراسری سبب کاهش خاموش ها و محدودیت آن ها به ساعت ۱۰ تا ۱۳ برای مشترکان خانگی و ۱۳ تا ۱۷ برای مشترکان صنعتی شد.

آهنین پنجه با انتقاد از مصرف بی رویه برق در برخی ادارات و حتی پس از پایان ساعت اداری تصریح کرد: این ادارات با اخطار و در ادامه با  قطع برق مواجه خواهند شد.

وی درباره مصرف برق صنعتی نیز گفت: یکی از خواسته های صنعتگران استان این است که شیفت کاری آن ها تا ساعت ۱۴ و یا ۱۵ ادامه داشته باشد و قطع برق آن ها به بعد از این ساعت موکول شود، ضمن آن که پیشنهاد توزیع نیروی برق استان برای برخی صنعتگران، راه اندازی شیفت های کاری شبانه است، چراکه در ساعت ۱۲ شب تا ۸ صبح، محدودیتی در مصرف برق نداریم و امکان مصرف تا ۲۰۰ مگاوات وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم همچنین تعدیل روشنایی معابر برون شهری غیر از ۶۶ نقطه حادثه خیز و همچنین معابر درون شهری را از جمله برنامه های شرکت متبوع خود دانست و اذعان کرد: ظاهرا تغییر ساعت کاری ادارات که می توانست بخشی از مدیریت مصرف انرژی را بر دوش بکشد، فعلا منتفی است.

وی در عین حال از خروج بیمارستان های شهید بهشتی، کامکار و امام رضا (ع) قم از برنامه قطعی برق به دلیل پذیرش بیماران کرونایی در این مراکز خبر داد و گفت: پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر عدم قطع برق همه بیمارستان های استان در شرایط مدیریت مصرف ممکن نیست، اما در عین حال تلاش می شود تا در این زمینه ملاحظاتی داشته باشیم.

آهنین پنجه درباره موضوع رمزارزها نیز بیان داشت: جایزه ۲۰ میلیون تومانی وزارت نیرو برای کشف مزارع استخراج رمزارز به قوت خود باقی است، ضمن آن که از همکاری پلیس و اطلاعات سپاه استان برای جمع آوری رمزارزهای غیرقانونی تقدیر می کنیم.

وی با ابراز نگرانی از استخراج رمزارزها در برخی مشترکان خانگی، از هم استانی های خواست در صورت اطلاع از این موضوع نسبت به اعلام این موارد به دستگاه های نظارتی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم در عین حال استفاده از ژنراتورهای اضطراری و مولّدهای خودتأمین را در دستور کار دانست و ابراز امیدواری کرد مردم و مسؤولان استان بتوانند با همیاری و تعامل حداکثری، شرایط خاص موجود در موضوع برق را پشت سر بگذارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار