رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت:استان های ایلام و لرستان معین خوزستان در تامین کسری مرغ کشتار روز شدند تا بازار این ماده پروتئینی ساماندهی شود.
کد خبر: ۹۶۸۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰ 01 June 2021

رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت:استان های ایلام و لرستان معین خوزستان در تامین کسری مرغ کشتار روز شدند تا بازار این ماده پروتئینی ساماندهی شود.

خدارحم امیری‌زاده با بیان اینکه فعالیت ۸۱۲ واحد مرغداری کفاف نیازهای استان را برای تامین مرغ کشتار روز نمی‌دهد افزود: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کسری مرغ کشتار روز خوزستان برعهده استان های ایلام و لرستان که مازاد تولید مرغ دارند گذاشته شده است.
وی با اشاره به افزایش سرانه مصرف مرغ در استان از ۲۷کیلوگرم در سال به ۳۲کیلوگرم اشاره کرد و افزود: نیاز روزانه مرغ کشتار روز در خوزستان با توجه به جمعیت ۴.۷میلیون نفری آن حدود ۴۰۰تن است که بخش مهمی از کسری ۱۰۰تنی آن از طریق ۲ استان معین تامین می‌شود.
رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه سرانه مصرف مرغ کشتار روز به علت گرانی گوشت قرمز و آبزیان در استان روندی افزایشی داشته است افزود:تحریم های حداکثری و ظالمانه و اختلال در روند واردات نهاده‌های دامی و طیور و نوسان های قیمتی آن در گرانی مرغ کشتار روز موثر بوده است.
امیری زاده به نوسان های قیمتی مرغ کشتار روز در استان به خصوص کلانشهر اهواز اشاره کرد و افزود: مسوولیت نظارت بر بازار برعهده سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان و اصناف است.
وی با اشاره به اینکه کمیته سرمایه‌گذاری با رویکرد مسائل کشاورزی و به ویژه سرمایه‌گذاری در بخش دامپروری تشکیل شده است، گفت: این بخش به موازات تولیدات محصولات کشاورزی رشد پیدا نکرده و در شرایط فعلی تحریم‌ها یا افزایش سرانه مصرف این موضوع بیشتر خودش را نشان می‌دهد همچنین جزو استان‌های خودکفا در زمینه تامین مرغ نیستیم که بخشی ازآن به شرایط آب و هوایی وگرمای شدید در استان برمی گردد.
به گزارش ایرنا با وجود آنکه قیمت مصوب هرکیلوگرم مرغ کشتار روز ۲۴۹هزار ریال تعیین شده ولی اغلب واحدهای عرضه مواد پروتئینی ،مرغ کشتار روز را در استان به خصوص اهواز بسیار بیشتر از قیمت مصوب آن حتی تا۳۳۰هزار ریال عرضه می کنند.
این در حالی است در نشست های استانی ستاد تنظیم بازار ، بارها بر عرضه مرغ کشتار روز در استان با قیمت مصوب تاکید شده ولی در یک ماه اخیر عملیاتی نشده است.

توزیع مرغ منجمد به قیمت ۱۹۹هزار ریال در سطح فروشگاه‌های زنجیره ای و تعاونی مصرف تاکنون نتوانسته است قیمت مرغ کشتار روز در استان را متعادل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار