معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان، موضوع جمع‌آوری دیش‌های ماهواره را جزو ماموریت‌های طبیعی و روزانه نیروی انتظامی خواند.
کد خبر: ۹۷۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 19 September 2015

سید رحمان موسوی در پی انتشار خبر جمع آوری دیش‌های ماهواره در منطقه کوی سوم خرداد (پیش ساخت) خرمشهر توسط نیروی انتظامی و بروز واکنش‌های مختلف گروه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی به این اقدام، ضمن تشریح موضوع به بیان آسیب‌های فرهنگی ناشی از تماشای بدون ضابطه برنامه‌های ماهواره‌ای به‌ویژه فروپاشی بنیان خانواده و افزایش میزان طلاق پرداخت.

وی در ادامه افزود: قانون مبنای محوری ماموریت‌ها و کارکرد نیروی انتظامی در تعامل با موضوعات و پدیده‌های اجتماعی و انتظامی است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان با بیان اینکه همکاران ما در نیروی انتظامی نیز بنا به فرمایش مقام معظم رهبری ضمن حفظ کرامت و شان شهروندان به شدت با مظاهر ناهنجاری و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی برخورد می‌کنند، افزود: موضوع جمع آوری دیش‌ها و تجهیزات دریافت کننده ماهواره جزو قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی‌ست که اجرای آن به دستگاه قضایی و نیروی انتظامی محول شده و نیروی انتظامی نیز بر اساس ماموریت‌های خود همواره طی عملیات‌های متعددی به جمع آوری دریافت کننده‌های ماهواره‌ای غیرقانونی اقدام کرده و همچنان ادامه می‌دهد.

موسوی تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر مردم فرهیخته استان به ویژه شهرستان خرمشهر با درک صحیح از عمق ضررها و آسیب‌های ناشی از تماشای برنامه‌های ماهواره‌ای به طور داوطلبانه با نیروی انتظامی جهت تحویل و یا جمع آوری تجهیزات دریافت کننده همکاری می‌کنند و لذا در بسیاری از شهرها و نقاط استان نیاز به ورود مستقیم نیروی انتظامی نیست.

وی اضافه کرد: آنچه در خرمشهر رخ داد در واقع اجرای قانون و عمل به تکالیف و ماموریت‌های طبیعی و روزانه نیروی انتظامی است و برخلاف اخبار غیرواقعی انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی همکاران ما بدون کمترین استفاده از قوه قهریه و با همراهی و همکاری شهروندان توانستند تعدادی از تجهیزات و دریافت کننده‌های غیرقانونی ماهواره‌ای در خرمشهر را جمع آوری کنند.

به گفته موسوی، این اقدام با حمایت گسترده شهروندان به ویژه علما، خانواده معظم شهدا، فعالان فرهنگی، اجتماعی و رزمندگان مواجه شده است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نفوذ فرهنگی از نفوذ اقتصادی و امنیتی به مراتب خطرناک‌تر است، در خصوص آسیب‌ها و پیامدهای منفی تماشای برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای بر خانواده‌ها افزود: اگر چه ماهواره و فن آوری‌های جدید ارتباطی، سهم به‌سزایی در پیشرفت علم و رفاه انسانی دارند اما تجربه کوتاه و چندین ساله بر در برداشتن برخی آسیب‌ها و پیامدهای منفی صحه گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از برنامه‌های ماهواره‌ای سبب افزایش خشونت در جامعه می‌شود، اظهار کرد: تحقیقات مختلف روانشناسی نشان داده که مشاهده صحنه‌های خشونت آمیز گرایش به پرخاشگری را در بینندگان این برنامه‌ها بالا می‌برد و این در حالی‌ست که بخش اعظمی از برنامه‌های ماهواره‌ای به فیلم‌های سینمایی و سریال‌هایی اختصاص دارد که در آن صحنه‌های خشونت آمیز به کرات دیده می‌شود.

موسوی تصریح کرد: نمایش سهل و آسان کشتار و قتل با استفاده از انواع سلاح‌های سرد و گرم ترس بیننده را فرو می‌ریزد ضمن آنکه پخش سریال‌های بدون سانسور مسائل جنسی، بلوغ زودرس و دسترسی سریع به اطلاعات جنسی را در بینندگان افزایش می‌دهد.

وی ضمن هشدار به هم استانی‌ها یادآور شد: انتظار می‌رود برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، خانواده‌ها با احساس مسئولیت بیشتری نسبت به مصون سازی محیط خانواده و آماده ساختن آن برای رشد فضایل و ارزش‌های اخلاقی و انسانی اقدام کنند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان در پایان از تمام کسانی که به طور منطقی و بر اساس باورهای عقلانی و به دور از هرگونه اهانت عملکرد پلیس را نقد سازنده می‌کنند، قدردانی کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار