رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر از برگزاری ششمین جشنواره شیره‌پزی روستای مانیزان در ملایر خبر داد.
کد خبر: ۹۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱ 21 September 2015
رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر از برگزاری ششمین جشنواره شیره‌پزی روستای مانیزان در ملایر خبر داد.

به گزارش فارس؛محمدرضا بهاری با اشاره به اینکه مهمترین محصول باغات شهرستان ملایر انگور بوده اظهار داشت: یکی از مشتقات انگور شهرستان ملایر تهیه انواع شیره از انگور است.

وی بیان کرد: جشنواره شیره‌پزی در روستای هدف گردشگری مانیزان سال 90 در فهرست آثار غیر ملموس کشور به ثبت ملی رسیده است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر با بیان اینکه هر سال بر کیفیت برگزاری مراسم جشن شیره پزی مانیزان افزوده می‌شود از برگزاری ششمین جشنواره شیره‌پزی در این روستا در تاریخ ششم مهرماه خبر داد.

وی افزود: این جشنواره امسال نیز با حضور هزاران گردشگر همراه با تورهای گردشگری از اقصی‌نقاط کشور از جمله استان‌های مشهد، کرمانشاه و تهران و.. برگزار می‌شود.

بهاری برگزاری جشنواره شیره‌پزی سنتی در روستای مانیزان را موجب احیای زیرساخت‌های گردشگری این روستا دانست و گفت: جذب گردشگران و ارائه خدمات مطلوب به آنها گام مهمی در پویایی اقتصاد محلی و عرضه سوغات مانیزان به گردشگران است.

وی با بیان اینکه روستای مانیزان به عنوان روستای هدف گردشگری شهرستان است، تصریح کرد: بافت سنتی و محصول منحصر به فرد شیره انگور و سایر مشتقات در این روستا باعث شده مانیزان متمایز از دیگر روستاهای شهرستان ملایر باشد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: شیره مانیزان طرفداران زیادی دارد و با کیفیت بسیار خوبی پخته و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ششمین جشنواره شیره پزی مانیزان بیان داشت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته برنامه‌های شاد و متنوعی برای این جشنواره پیش‌بینی شده است.

بهاری اجرای موسیقی سنتی و محلی، پخت آش محلی، برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان، پوشیدن لباس‌های محلی، برگزاری برنامه‌های آیینی و... را از جمله این برنامه‌ها دانست.

وی از برگزاری مسابقه عکس با موضوع شیره‎پزی با همکاری انجمن سینمای جوان ملایر خبر داد و افزود: بازدید گردشگران از منازل روستا و مراحل پخت شیره، اسب سواری و عرضه شیره به گردشگران از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال بی‌نظیر مردم ، مسئولان و گردشگران در سال‌های گذشته از این جشنواره امسال نیز پیش‌بینی می‌شود بیش از 15 هزار نفر در این جشنواره حضور داشته باشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار