از زحمات ۵۰ ساله دکتر حسن فرهادی چهره ماندگار شهرستان محمودآباد در حوزه پزشکی تجلیل و قدردانی شد.
کد خبر: ۹۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ 19 September 2015
به گزارش تابناک مازندران این مراسم به همت شبکه بهداشت و درمان، شهرداری و شورای اسلامی شهر محمودآباد در مجتمع فرهنگی و هنری غدیر برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید داوود موسوی امام‌جمعه شهرستان محمودآباد بعدازظهر شنبه طی سخنانی در این مراسم گفت: عالی‌ترین عبادت خدمت به مردم است و این مراسم تکریم فردی است که نیم‌قرن خادم مردم فهیم و شریف محمودآباد در حوزه بهداشت و سلامت و درمان بود و امروز شاهد قدرشناسی و تقدیر محمودآبادی از مردی هستیم که جای‌جای این شهر یادگار خدمات و زحمات این پزشک خادم است.
امام‌جمعه شهرستان محمودآباد گفت: نام و یاد و زحمات ارزنده دکتر حسن فرهادی همچون مشعلی فروزان و خورشیدی درخشان بر تارک این دیار می‌درخشد و فراموش‌شدنی نیست.
در ادامه این مراسم یحیی یوسف پور فرماندار شهرستان محمودآباد ضمن قدردانی از زحمات و خدمات ۵۰ ساله دکتر فرهادی در حوزه سلامت و بهداشت و درمان شهرستان محمودآباد گفت: دکتر حسن فرهادی حق مطلب را ادا کرده است. شرط ماندگاری در ذهن مردم خلق خوی خوب و خوش‌رفتاری و خدمت صادقانه و خالصانه است که دکتر به این صفات نیکو برازنده است و  همین صفات بارز وی را چهره‌ای ماندگار کرده است.
یوسف پور با اشاره به تأکیدات ادیان الهی به خدمت به مردم و نیکویی و اخلاق‌مداری و مردم‌داری گفت: آرامش قلبی و ذهنی انسان در گرو تکریم و احترام به سایر مخلوقات و گره‌گشایی و درک همنوعان است و مراسم امروز تفسیری از آیات و احادیث قرآن در حق‌شناسی و تقدیر و قدردانی از زحمات یک انسان والامقام است.
نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد ضمن قدردانی و تشکر از خدمات دکتر حسن فرهادی گفت: ایشان از اولین‌های شهرستان محسوب می‌ شوند که در دل‌های مردم فهیم و قدرشناس محمودآبادی جای دارند.
در ادامه این مراسم دکتر حسن فرهادی طی سخنانی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این آیین گفت: از سال ۱۳۴۴ به‌اتفاق همسرم و یک فرزند دوساله به شهرستان محمودآباد آمده و درمانگاه شهر محمودآباد با حداقل امکانات راه‌اندازی کردیم.
وی گفت: در آن  سالها محمودآباد از داشتن داروخانه محروم بود و عطاری در شهر بود که مربوط به آقای نجف پور بوده و با راهنمایی هایم عطاری را به داروخانه ارتقا دادیم و نسخه پزشکی را می‌نوشتم و شهروند از داروخانه دارو را تهیه می‌کرد و اگر نیاز به تزریقات و پانسمان داشت در واحد درمانگاهی ما صورت می‌گرفت.
وی ضمن قدردانی از همراهی همسرشان در همهٔ این سالها که تنها پزشک مامای محمودآباد بودند گفت: همسرم دوره مامایی خود را در دانشگاه امام رضا(ع) سپری نموده و من و همسرم بیش از دو هزار زن باردار را در محمودآباد زایمان نمودیم که تمام این زایمان‌ها موفق بوده‌اند.
در بخش دیگر این مراسم دکتر مهین بانو حسنی مقدم همسر دکتر فرهادی طی سخنانی از تکریم و قدرشناسی و همراهی و همدلی شهروندان محمودآبادی در طی تمام این سالها قدردانی کرد.
در بخش پایانی این آیین نیز از زحمات و خدمات دکتر حسن فرهادی و سرکار دکتر مهین بانو حسنی مقدم با اهدای تندیس و لوح سپاس و هدایای ارزنده تجلیل و قدردانی به عمل آمد.
دکتر حسن فرهادی متولد ۱۳۱۴ در شهرستان آمل و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رشته پزشک عمومی بوده و اولین ‌پزشک و راه‌انداز درمانگاه در شهرستان محمودآباد است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار