رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کلیه کسانی که دُز اول واکسن را دریافت کرده اند، دُز دوم را نیز دریافت خواهند کرد.
کد خبر: ۹۷۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱ 29 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: از شهروندان تقاضا داریم، به محل های تزریق واکسن بدون هماهنگی قبلی همکاران معاونت بهداشت مراجعه نکنند و تنها کسانیکه با آنها تماس گرفته می شود یا پیامک داده می شود به مراکز گفته شده بروند.
وی تاکید کرد: در انتهای هفته اگر افراد بالای ۷۰ سالی باشند که دُز اول خود را دریافت نکرده باشند، دو روز را به واکسیناسیون آنها اختصاص می دهیم تا کلیه افراد بالای ۷۰ سال را به اتمام برسانیم و در مرحله بعد به سراغ افراد بالای ۶۵ سال برویم.
دکتر جمالیان گفت: در حال حاضر تعداد فوتی های واکسن کرونا ۶ مورد اعلام شده که هنوز هیچ یک از آنها به تائید دانشگاه علوم پزشکی اراک نرسیده و در این میان ۱۳ مورد نیز عارضه از تزریق این واکسن ها گزارش شده که خوشبختانه همگی آنها بهبود یافته اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه این عوارض در بیش از ۱۰۴ هزار دُز واکسنی که تاکنون در استان تزریق شده، طبیعی و منطقی است، گفت: هر واکسنی عارضه خاص خود را دارد، اما واکسن های کرونا به صورت ویژه در حال رصد و پیگیری هستند، پس بنابراین از مردم می خواهیم به شایعات توجه نکنند و آرامش خود را حفظ کنند.
وی یادآور شد: تمام تلاشمان را می کنیم هر فردیکه در دُز اول واکسن زده، در دُز دوم نیز همان نوع واکسن را تزریق کنیم.
وی اضافه کرد: این طرح(واکسیناسیون) همچنان ادامه دارد و در مراحل بعد با وارد شدن واکسن های ایرانی به چرخه تزریق، افراد بالای ۶۵ سال، بیماران خاص و احتمالا معلمین را نیز واکسینه خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار